وزیر نفت:

بالاترین رکوردهای صادرات فرآورده‌های نفتی را در اوج تحریم شکستیم

۱۳۹۹/۱۱/۰۳ - ۱۱:۱۴:۲۰
کد خبر: ۱۱۲۴۴۳۸
بالاترین رکوردهای صادرات فرآورده‌های نفتی را در اوج تحریم شکستیم
وزیر نفت گفت:‌ دشمنان می‌خواستند صادرات‌ نفت ما را به صفر برسانند، اما با فداکاری همکارانمان، بالاترین رکوردهای صادرات فرآورده‌های نفتی را در دوران تحریم‌ شکستیم و داغ این را که صادرات نفت به صفر برسد بر جگرشان‌ گذاشتیم.

به گزارش برنا، بیژن زنگنه صبح امروز (جمعه، سوم بهمن‌ماه) در آیین گشایش رسمی بیست‌وپنجمین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی ایران با اشاره به اینکه پس از شیوع ویروس کووید-۱۹ از اسفندماه پارسال، نمی‌توانستیم تولید نفت و گاز و بهره‌برداری از پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌ها را متوقف کنیم زیرا جریان زندگی مردم باید تدام می‌یافت و اگر گاز، نفت و سوخت تولید نمی‌شد، چرخ‌ کارخانه‌ها و زندگی مردم از حرکت بازمی‌ایستاد.

وی با بیان اینکه وزارت نفت در شرایط  کرونا، اصل را بر این گذاشت که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حداکثر دغدغه برای سلامت کارکنان جریان تولید را متوقف نکند، افزود: به این منظور، از اسفندماه پارسال کارگروهی تشکیل شد و دستوعمل‌هایی را دقیق‌تر و مشخص‌تر برای صنعت نفت تدوین و ابلاغ کردیم و بر اجرای آن هم نظارت سختگیرانه داشتیم و واحدهای اچ‌اس‌ئی (بهداشت، ایمنی و محیط زیست) شرکت‌های تابعه مکلف به اجرای آن و نظارت بر اجرای آن‌ها شدند که اثر بسیار مطلوب و موفقی نیز داشت.

وزیر نفت ادامه داد: طرح‌های صنعت نفت نیز، ۲۰ روز نخست شیوع ویروس کرونا، متوقف کردیم اما با توجه به اینکه نمی‌شود جریان کار را در کشور متوقف کرد بنابراین دوباره آنها با همین پروتکل‌های سختگیرانه بهداشتی کار را ازسرگرفتند و الحمدالله موفق هم بودند.

زنگنه با اشاره به اینکه این نمایشگاه نیز بخشی از زندگی ماست و همانند شاخه‌های دیگر زندگی مردم و بخش‌های دیگر صنعت نفت که تداوم یافت، کار با تولیدکنندگان نیز باید ادامه یابد، تصریح کرد: نمی‌توان در سال جهش تولید رابطه میان تولیدکننده و متقاضی و کارفرماها را قطع کرد، نمایشگاه نفت امسال به دلیل عبور از پیک فشار کرونا به تعویق افتاد اما به هر حال لازم بود این رابطه بماند در نتیجه این نمایشگاه با رعایت همه پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد.

وی به نام‌گذاری امسال به نام سال «جهش تولید» ازسوی مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: وزارت نفت ابتدای سال یکبار دیگر اقدام‌های خودم برای تحقق این شعار را مرور کرد و محورهای مشخصی را تعیین و تصویب کرد.

وزیر نفت با بیان‌ این‌ مطلب افزود: ترامپ و پمپئو به زباله‌دان‌ تاریخ پیوستند، اما ما زنده‌ایم و با امید بیشتر برای ساختن‌ کشور تلاش خواهیم کرد.

نظر شما