بورس امروز ۵ بهمن ماه / کاهش شتاب رشد شاخص کل / شاخص هم‌وزن منفی شد

۱۳۹۹/۱۱/۰۵ - ۱۲:۱۴:۲۹
کد خبر: ۱۱۲۵۵۱۰
بورس امروز ۵ بهمن ماه / کاهش شتاب رشد شاخص کل / شاخص هم‌وزن منفی شد
در پایان معاملات امروز شاخص کل با رشد بیش از 12 واحدی به رقم یک میلیون و 234 هزار واحدی رسید.

به گزارش برنا، شاخص کل بورس در 30 دقیقه ابتدایی معاملات امروز روندی صعودی  داشت و پس از رشد حدود 28 هزار واحدی مسیر صعودی شاخص تغییر کرد و در نهایت شاخص کل با رشد 12 هزار واحدی در سطح یک میلیون و 234 هزار واحدی به کار خود پایان داد.

امروز بیشتر شاخص‌های بورس سبز پوش شدند اما به دلیل عملکرد ضعیف شرکت‌های کوچک بازار شاخص کل بورس با معیار هم وزن 2816 واحد افت کرد و به رقم 437 هزار و 570 واحد رسید. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش 1842 واحدی به رقم 286 هزار و 181733 واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور کمتر از یک درصد رشد داشت و به سطح یک میلیون و 769 هزار واحد رسید.

 در معاملات امروز 4 نماد صندوق پالایشی مثبت بودند و باعث رشد 9.82 درصدی ارزش این صندوق شد و به همراه نمادهای شاخص‌ساز مانند فارس، فولاد، فملی و شستا تاثیر مثبتی بر روند شاخص گذاشت.

در معاملات امروز نمادهای شستا، خودرو، خساپا ، شپنا، فملی، وتجارت و فولاد پر تراکنش های بازار بودند. همچنین به ترتیب نمادهای دارا یکم، شستا، شپنا، پالایش، خساپا و خودرو بیشترین ارزش معاملات را در بورس اوراق بهاداراز آن خود کردند.

در پایان معاملات امروز نمادهای های شپنا، پارند، سنیر، شبریز، پالایش و کمند از پر تقاضا‌ترین‌های بازار بودند و نمادهای کدما، وتوصا، بکاب و خموتور با بیشترین عرضه همراه شدند.

در پایان معاملات فرابورس نیز شاخص کل بیش از 149 واحد افت داشت و به رقم 18 هزار و 297  واحد رسید نمادهای چخزر، سپیدار، وسپهر، ذوب، زملارد، بپیوند و شگویا از پر تراکنش های بازار بودند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز