رئیس کل بانک مرکزی خبر داد:

تمدید مهلت امهال بدهی واحدهای تولیدی تا شهریور ۱۴۰۰

۱۳۹۹/۱۱/۲۴ - ۱۲:۰۹:۵۸
کد خبر: ۱۱۳۵۹۷۱
تمدید مهلت امهال بدهی واحدهای تولیدی تا شهریور ۱۴۰۰
رئیس کل بانک مرکزی با مصوبه جدید شورای پول و اعتبار مبنی بر تمدید مهلت استفاده از شرایط ویژه امهال بدهی واحدهای تولیدی تا پایان شهریور سال آینده خبر داد.

به گزارش برنا، عبدالناصر همتی، رییس کل بانک مرکزی در یادداشتی خبر داد: مهلت استفاده از شرایط ویژه امهال بدهی واحدهای تولیدی به بانک ها تا پایان شهریور ۱۴۰۰ تمدید شد.

وی افزود: به تقاضای برخی از واحدهای تولیدی که دارای مطالبات معوق هستند و از آنجا که برخی از واحدهای تولیدی نتوانسته بودند در فرصت تعیین شده از شرایط ویژه تمدید بدهی خود بهره مند بشوند، «شورای پول واعتبار» در جلسه عصر امروز خود مهلت استفاده از این فرصت امهال بدهی را تا پایان شهریور ماه ۱۴۰۰ تمدید کرد.

رییس شورای پول و اعتبار، ادامه داد: براساس مصوبه، بانک ها و موسسات اعتباری موظف هستند مطالبات واحدهای تولیدی که تمام یا بخشی از آن غیرجاری شده است را به درخواست آنها برای یکبار و حداکثر به مدت ۵ سال با اخذ ۷.۵ درصد ازمیزان بدهی و با تنفس ۶ ماهه امهال کنند.

به گفته همتی، سازوکار اجرایی این اقدام در چارچوب روش های امهال بانکها و موسسات اعتباری است که در شهریور ماه سال گذشته به شبکه بانکی ابلاغ شد و از ابتدای امسال، لازم الاجرا شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز