عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان سیستم های تهویه مطبوع:

نشست فعالان صنعت با هدف چاره‌اندیشی برای رفع مسائل صنعتگران برگزار می شو/ تشریح اهم آسیب های بخش صنعت و تجارت

۱۳۹۹/۱۱/۲۷ - ۰۹:۲۹:۲۲
کد خبر: ۱۱۳۷۴۲۶
نشست فعالان صنعت با هدف چاره‌اندیشی برای رفع مسائل صنعتگران برگزار می شو/ تشریح اهم آسیب های بخش صنعت و تجارت
عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان سیستم¬ های تهویه مطبوع با اشاره به اینکه اولین نشست از سلسله نشست های فعالان حوزه صنعت در تاریخ 4 اسفند ماه برگزار می شود، گفت: هدف اصلی از برگزاری این نشست، بیان مسائل و دیدگاه های کارآفرینان، صاحبان و فعالان صنعت است.

به گزارش برنا، مهدی بستانچی با بیان این مطلب افزود: در این نشست مسائل متعددی که صنعتگران و کارآفرینان با آنها دست و پنجه نرم می کنند، مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

وی با اشاره به تعدادی از چالش ها و مسائل موجود در بخش صنعت، تصریح کرد: در این نشست مشکلات مرتبط با ارزش افزوده، مشکلات پولی و بانکی، مسائل مربوط به نرخ ارز، چالش های عدم تامین و اجرای مناسب زیرساخت های صنعتی در شهرک های صنعتی و... به بحث و تبادل نظر گذاشته می شود.

این فعال صنعتی، برگزاری سلسله نشست های فعالان حوزه صنعت را در جهت چاره اندیشی برای رفع چالش های مذکور مفید ارزیابی کرد و افزود: با توجه به حضور صنعتگران فعال و بنام کشور در این نشست، پیش‌بینی می‌شود که راه حل های مختلفی برای رفع مسائل پیش روی صنعتگران مطرح و ارائه شود.

مهمترین آسیب های حوزه صنعت و تجارت

وی همچنین در ادامه سخنان خود با بیان اینکه گروه هدف در این سلسله نشست ها شامل صنعتگران قانون‌گذار و مجریان قانون است، به مهمترین آسیب های حوزه صنعت و تجارت در شرایط کنونی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر مهم‌ترین آسیب ها در حوزه صنعت و تجارت مربوط به وضع قوانین و دستورالعمل های متعدد و مختلف، بی ثباتی نرخ ارز و همچنین کارشکنی های مختلف در بخش صنعت است.

عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان سیستم ­های تهویه مطبوع با ابراز تاسف از اینکه در طی سالیان گذشته به دلیل پایین نگه داشته شدن نامناسب نرخ ارز، صنعت متحمل فشارهای سنگینی شده است، افزود: در وضعیت فعلی، این فشارها در تمامی حوزه های صنعت مشهود و ملموس است.

وی اضافه کرد: حتی بعد از افزایش نرخ برابری ارز هم این فشارها از طریق مشکلاتی برای واردات مواد اولیه صنایع و همچنین اشتباهات قیمت گذاری در بورس فلزات صنایع را با مسایل مختلفی روبرو کرده است.

بستانچی در پاسخ به اینکه چرا مسئولان نگاه جدی برای رفع این معضلات ندارند، گفت: از آنجایی که مسئولان عمدتاً در بدنه صنعت حضور ندارند، از این رو نگاه متفاوتی به مشکلات بخش صنعت و تجارت دارند.

سهم ناچیز بخش صنعت در بودجه سال 1400

این صنعتگر همچنین با انتقاد از اینکه در بودجه سال 1400 سهم قابل توجهی به بخش صنعت اختصاص داده نشده است، بیان کرد: علیرغم اینکه بخش صنعت از اهمیت بسزایی برخوردار است، اما نه تنها در بودجه 1400 سهم قابل توجهی به این بخش اختصاص نیافته، بلکه اهمیتی مناسبی هم به آن داده نشده است.

وی درخصوص دلایل این امر تصریح کرد: دلایل این کوتاهی را در نگاه غیرصنعتی ادوار گذشته باید جستجو کرد که به نوعی در بودجه نهادینه شده است.

نبود همکاری مناسب بین بخش خصوصی و دولتی

عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان سیستم­ های تهویه مطبوع در عین حال با انتقاد از اینکه همکاری مناسبی بخش خصوصی و بخش دولتی در کشور در جریان نیست، ادامه داد: یکی از دلایل این حلقه مفقوده، نبود نمایندگانی از بدنه صنایع کوچک و متوسط در هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی است.

بستانچی در پایان درخصوص راهکار پیشنهادی برای حل این معضلات تاکید کرد: استفاده از ظرفیت مشورتی انجمن ها و فعالان صنایع درجهت بهبود فضای کسب و کار و همچنین دوری از بخشنامه‌ گرایی و جایگزینی آن با بخشنامه زدایی، می تواند ازجمله این راهکارها باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز