عضو هیئت مدیره اتحادیه پوشاک خبر داد؛

۴۰درصد کاهش تقاضا در بازار پوشاک/ صنوف لباس عروس و مجلسی به طور کل کسب و کارشان از بین رفته است/ سال سختی برای تولیدکنندگان بود

۱۳۹۹/۱۲/۲۴ - ۰۹:۴۰:۱۸
کد خبر: ۱۱۵۰۴۲۹
۴۰درصد کاهش تقاضا در بازار پوشاک/ صنوف لباس عروس و مجلسی به طور کل کسب و کارشان از بین رفته است/ سال سختی برای تولیدکنندگان بود
عضو هیئت مدیره اتحادیه پوشاک گفت: زمانی که بازار به پائین ترین کاهش تقاضا در اسفند می‌رسد مفهوم تنظیم بازار و کنترل قیمت خیلی مفهومی ندارد.

مجید افتخاری، عضو هیئت مدیره اتحادیه پوشاک، در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا‌با بیان اینکه با کاهش تقاضا در بازار شب عید مواجه شده‌ایم گفت: امسال شب عید، آن حال و هوا و رنگ هر سال را ندارد و تقاضا در بازار حدود 40 درصد کاهش پیدا کرده است. حتی صنوفی را داریم که با 60تا 70 درصد کاهش تقاضا مواجه شده اند، و صنف هایی مثل لباس عروس و مجلسی به طور کل کسب و کارشان از بین رفته اما واحدهای لباس کودک در این میان وضعیت بهتری دارند.

او ادامه داد:  زمانی که بازار به پائین ترین کاهش تقاضا در اسفندماه می‌رسد یعنی مفهوم تنظیم بازار و کنترل قیمت، خیلی دیگر مفهومی ندارد.

او‌ با اشاره به جشنواره بهاره که تا 15 فروردین ماه برای همه واحدهای پوشاک در نظر گرفته شده است، افزود: همه فروشندگان حتی محصولات جدیدشان را هم با تخفیف ارائه می دهند، که این نشا‌ن‌ دهنده کاهش تقاضا است.

افتخاری با بیان اینکه ممنوعیت ترددها در کاهش تقاضا تاثیر بسزایی داشته عنوان کرد: باوجود کم رونق بودن بازار شب عید اما نظارت های میدانی بصورت مرتب و مکرر در حال انجام است.

مجید افتخاری با اشاره به افزایش قیمت مواد اولیه از جمله نخ و پنبه گفت: اتفاقی که رخ داد فقط به دلیل افزایش قیمت ارز نبود بلکه یک سری سوء تدبیری‌ها شکل گرفت که پارچه های داخلی هم بخش عمده و گسترده آن شاید  به دو برابر قیمت، رسیده است. 

او ادامه داد: برای مثال شما یک کاپشن را پارسال 400هزار تومان می‌خریدید اما با توجه به قیمت ارز این کاپشن باید امسال 850 هزار تومان فروخته می‌شد، و فقط 30 درصد افزایش یافته و به قیمت 550هزار تومان فروخته شده و فروشنده سود بسیار کمی دریافت کرده تا بتواند، سرپا بماند. 

افتخاری با بیان اینکه پوشاک تابع مد است و بعد از چند ماه امکان دارد همه لباس‌های تولید شده قابل فروش نباشند، عنوان کرد: قطعا توجیه‌شان بر این است که کالا را با سود پایین‌تر بفروشند تا کالا نماند.

او‌ در پایان گفت: سال سختی برای تولید کنندگان بود و تا الان همه منتظر اسفندماه بودند که شاید رونقی در کسب و کارشان بیفتد که این اتفاق نیفتاد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز