وزیر نفت؛

توسعه آخرین میدان گازی مشترک

۱۴۰۰/۰۲/۲۷ - ۱۱:۱۴:۵۴
کد خبر: ۱۱۸۰۰۷۲
توسعه آخرین میدان گازی مشترک
وزیر نفت گفت: میدان گازی فرزاد آخرین میدان گازی مشترک است که توسعه می‌یابد.

به گزارش برنا، بیژن زنگنه در آیین امضای قرارداد میدان گازی فرزاد «ب» افزود: امروز روز مهمی است؛ من مدت‌ها دنبال امضای قرارداد میدان گازی فرزاد بودم، از همه دوستان در شرکت ملی نفت ایران، شرکت نفت و گاز پارس و ... قدردانی می‌کنم.

وی اضافه کرد: سناریو‌های مختلفی برای توسعه این میدان بررسی شد تا هزینه را کاهش دهیم و منابع مالی آن را تامین کنیم، بازپرداخت این طرح با توجه به رقم سرمایه‌گذاری آن دوبرابر طرح‌های فاز‌های پارس جنوبی است و سخت است.

زنگنه گفت: هندی‌ها حاضر نبودند در عمل در این طرح حضور یابند، دو بار با آن‌ها مذاکره کردیم و حتی پذیرفتیم ال‌ان‌جی (گاز طبیعی مایع‌شده) هم احداث نکنند، اما بازهم به دلیل تحریم حاضر به توسعه این میدان نشدند.

ویز نفت ادامه داد: میدان گازی فرزاد قرار بود به‌صورت تلفیقی از منابع صندوق توسعه ملی و اوراق مالی که شرکت ملی نفت ایران منتشر می‌کند، تامین مالی شود.

زنگنه با بیات اینکه میدان گازی فرزاد آخرین میدان گازی مشترک است که توسعه می‌یابد گفت: بخشی از دفتر میدان‌های مشترک بسته شده است، ۹۵ درصد کار میدان پارس جنوبی در فاز نخست پایان یافته است.

وزیر نفت با بیان اینکه برای تقویت شرکت‌های ایرانی و خود اتکایی در صنعت نفت بسیار تلاش کرده ایم؛ گفت: آرزوی من همیشه تحقق برنامه چشم‌انداز بوده که در آن آمده است ایران به جایگاه نخست از نظر اقتصادی در منطقه برسد و ایرانی مفتخر به ایرانی بودن خود باشد.

زنگنه با بیان اینکه از روزی که چشم‌انداز را تصویب کردیم نسبت به آن دورتر شدیم گفت: ما همه تلاشمان را انجام دادیم و امیدواریم این چشم انداز محقق شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز