آمادگی بندر بوشهر برای تخلیه کالای کشتی‌های ۴۵ هزار تنی

۱۴۰۰/۰۲/۳۱ - ۱۳:۵۰:۴۶
کد خبر: ۱۱۸۱۸۵۰
آمادگی بندر بوشهر برای تخلیه کالای کشتی‌های ۴۵ هزار تنی
مدیرکل بنادر و دریانوردی بوشهر از آمادگی این بندر برای تخلیه کالای کشتی‌های ۴۵ هزار تنی خبر داد.

به گزارش برنا به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، سیاوش ارجمندزاده با اشاره به سیاست سازمان بنادر و دریانوردی در توزیع کالا‌های اساسی از مسیر بنادر مختلف کشور، گفت: تسهیل توزیع، کاهش قیمت تمام شده و کوتاه شدن مسیر؛ مزایای تمرکززدایی در تخلیه کالا‌های اساسی از مسیر یک بندر در کشور است.
وی در رابطه با پهلوگیری کشتی‌های با ظرفیت ۳۰ هزارتن و حتی بالاتر در بندر بوشهر، افزود: با لایروبی صورت گرفته در سال ۹۸ و ۹۹، کانال دسترسی بندر بوشهر آماده پذیرش کشتی‌های ۳۰ هزار تن و حتی بالاتر شد و رایزنی برای پذیرش کالای اساسی در دستور کار قرار گرفت.
وی ادامه داد: از نیمه دوم سال گذشته بارگیری و صادرات مواد معدنی با کشتی‌های ۳۰ هزارتنی و بالاتر انجام و در سال ۹۸ و ۹۹ نیز مجموعا هفت کشتی ۱۳ هزار تنی برنج پهلوگیری شد.

برنج وارداتی کشور از مسیر بوشهر توزیع خواهد شد

مدیرکل بنادر و دریانوردی بوشهر با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۰ با رایزنی‌های صورت گرفته با شرکت بازرگانی دولتی، آمادگی پذیرش کشتی‌های ۳۰ هزارتنی در بندر بوشهر اعلام شد، گفت: در نهایت برای اولین بار کشتی ۳۱ هزار و ۶۰۰ تنی حامل کالای کیسه‌ای برنج از مسیر بندر بوشهر وارد کشور شد و قرار است این رویه تداوم داشته باشد.
ارجمندزاده افزود: امیدواریم که کل برنج وارداتی کشور را از مسیر بوشهر توزیع کنیم و برای پذیرش گندم نیز اعلام آمادگی کرده ایم و امکان پذیرش کشتی‌های ۳۰ هزارتن و بالاتر را در بندر بوشهر داریم.

عملکرد مناسب بندر بوشهر در تخلیه کالا‌های اساسی

وی با اشاره به اینکه عملکرد بندر بوشهر برای تخلیه کالا مناسب است، گفت: خوشبختانه کشتی‌ها با دموراژ روبرو نمی‌شوند و پتانسیل بندر بوشهر برای پذیرش کالا‌های اساسی مناسب بوده و شرکت بازرگانی دولتی نیز پس از مشاهده عملکرد‌ها راغب شد تا شرایط پذیرش کشتی‌های با سایز بزرگتر را در بندر بوشهر به منظور تخلیه کالا‌های اساسی فراهم کند.
مدیرکل بنادر و دریانوردی بوشهر با بیان اینکه سیاست سازمان بنادر و دریانوردی بر توزیع کالا‌های اساسی از مسیر بنادر مختلف کشور است، عنوان کرد: تا پیش از این رویه به گونه‌ای بود که تمرکز بر بندر امام (ره) متمرکز شده بود و شاهد ترافیک کالا‌های اساسی در این بندر بودیم، اما هم اکنون شرایط به نحوی مطلوب تغییر کرده و مسیر جاده‌ای کوتاه تری از بنادر مختلف برای توزیع کالا‌های اساسی در داخل کشور طی می‌شود.

مزایای تخلیه کالا‌های اساسی در بنادر مختلف کشور

ارجمندزاده ادامه داد: قرار بر این است که تمرکز تخلیه کالا‌های اساسی در یک بندر کشور نباشد و اینگونه شاهد توزیع راحت‌تر و مسیر کوتاه‌تر برای جابجایی کالا باشیم.
وی با اشاره به اینکه پسکرانه بندر بوشهر شامل استان بوشهر و بخشی از استان‌های فارس، اصفهان و کهگیلویه و بویر احمد است، گفت: اگر شاهد توزیع گندم از مسیر بندر بوشهر باشیم، فاصله زمینی کوتاه تری برای توزیع کالا به برخی از استان‌های کشور طی خواهد شد که در نهایت به کاهش هزینه تمام شده کالای مربوطه می‌انجامد.

شرایط تخلیه کالای کشتی‌های تا ۴۵ هزار تنی در بندر بوشهر

مدیرکل بنادر و دریانوردی بوشهر با اشاره به سیاست گذاری سازمان بنادر در راستای تسهیل توزیع از طریق عدم تمرکززدایی، گفت: با رایزنی صورت گرفته با شرکت بازرگانی دولتی شاهد پهلوگیری کشتی‌های سایز بزرگ در حوزه کالا‌های اساسی در بنادر مختلف کشور هستیم و در خصوص بندر بوشهر نیز این امکان وجود دارد تا بخشی از کالای کشتی‌های با سایز ۴۰ تا ۴۵ هزار تنی بدون هزینه تخلیه و با تجهیزات موجود در لنگرگاه تخلیه شود و زمانی که کشتی به درافت مناسب رسید، بخش باقی مانده کالا در اسکله تخلیه شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز