نماینده مردم تهران در مجلس:

۱۵ کشور واردات ۱۳۰۰ میلیارد دلاری دارند که سهم ما زیر ۲ درصد است/ محصولات کشاورزی در حالی از بین می‌روند که کشورهای همسایه به آن نیاز دارند/ رایزن‌های اقتصادی می‌توانند نقش سفیر اقتصادی، داشته باشند

۱۴۰۰/۰۴/۱۶ - ۰۵:۵۳:۱۱
کد خبر: ۱۲۰۳۰۶۲
۱۵ کشور واردات ۱۳۰۰ میلیارد دلاری دارند که سهم ما زیر ۲ درصد است/ محصولات کشاورزی در حالی از بین می‌روند که کشورهای همسایه به آن نیاز دارند/ رایزن‌های اقتصادی می‌توانند نقش سفیر اقتصادی، داشته باشند
نماینده مردم تهران در مجلس گفت: کلی محصولات کشاورزی در داخل کشور داریم که از بین می رود و راجع به سیب زمینی و پیاز و سیب و پرتقال و محصولات دیگر که بازارهای اطراف به شدت به این‌ها نیاز دارند و اما اینها هماهنگی و برنامه ریزی دقیق نیاز دارد.

مالک شریعتی نیاسر، نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات و عضو کمیسیون انرژی در مجلس یازدهم، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری برنا در رابطه با اولویت‌های اقتصادی دولت سیزدهم گفت: گام اول تشکیل تیم هماهنگ و یکپارچه با رویکرد مشخص و فرماندهی واحد است. اینکه از همه ظرفیت‌ها باید استفاده شود و نباید یکپارچگی از بین برود زیرا در حوزه اقتصادی مهمترین اتفاق این است که سازمان ها و وزارتخانه‌های اقتصادی  چه بانک مرکزی و چه سازمان برنامه و بودجه و وزارت صنعت و نفت، چون دارای برنامه اقتصادی گسترده هستند با یک رویکرد و فرمانده واحد، کار را جلو ببرند.

شریعتی نیاسر با اشاره به ارائه برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت برای رفع مشکلات اقتصادی، ادامه داد: حتما باید در ابتدا یکی دو برنامه برای کوتاه مدت و آرامش بخشی به فضای ملتهب جامعه در معیشت مردم در نظر گرفته شود و به موازات آن برنامه های اساسی برای تحول اقتصادی و تغییر رویکردهایی که از گذشته مانده دنبال شود که آنها هم زمان می برد ولی در ابتدا در کوتاه مدت، بخصوص در حوزه عدالت اجتماعی، تغییر رویکردهای توزیع ثروت در جامعه که به نفع ثروتمندان و به ضرر فقرا است باید تغییر جدی کند. 

نماینده مردم تهران در مجلس یازدهم عنوان کرد: رویکرد کلی دولت در سیاست خارجی باید تغییر کند و در خدمت تحول اقتصادی باشد و ظرفیت‌هایی که خارج از مرزها داریم را باید بر اساس این که کدام یک از اینها بیشتر منافع کشور و نیازهای جامعه را تامین می‌کند، دنبال کنیم. 

نماینده مجلس یازدهم با بیان اینکه کشورهای همسایه برای صادرات و واردات پتانسیل بسیار بالایی دارند، تصریح کرد: کشورهای همسایه دارای مرزهای آبی و خاکی هستند و حدود 15 کشور واردات 1300 میلیارد دلاری دارند که سهم ما زیر 2 درصد است و این اصلا قابل قبول نیست. 

مالک شریعتی نیاسر با اشاره به اقدامات معاونت اقتصادی وزارت خارجه گفت: وضعیت رایزنان اقتصادی و استفاده از ظرفیت تجار اقتصادی در واقع فعالان اقتصادی خارج از کشور که آنها می‌توانند عملا نقش سفیر اقتصادی را بازی کنند، اینها رویکردهای جدیدی است که به جای اینکه ما دست دراز کنیم به سمت کشورهای دیگر که به ما ترحم کنند و انجام تعهدات خودشان را به عنوان لطف به ما بفروشند، ما باید دست را بر زانوی خود گذاشته و ظرفیت های خدمات فنی و مهندسی و کشاورزی را افزایش دهیم. 

او در پایان گفت: کلی محصولات کشاورزی در داخل کشور داریم که از بین می رود و راجع به سیب زمینی و پیاز و سیب و پرتقال و محصولات دیگر که بازارهای اطراف به شدت به این‌ها نیاز دارند و اما اینها هماهنگی و برنامه ریزی دقیق نیاز دارد. در حوزه کشورهای همسایه رایزنی اقتصادی و دیپلماسی قوی نیاز داریم که اگر اتفاق بیفتد می تواند، بخشی از مشکلات را حل کند. اصل مشکل هم با بحث تولید و اشتغال باید دنبال شود. 7

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز