قیمت جهانی طلا امروز ۸ مرداد‌ماه / اونس طلا به ۱۸۲۹ دلار و ۹۹ سنت رسید

۱۴۰۰/۰۵/۰۸ - ۱۳:۱۳:۵۳
کد خبر: ۱۲۱۳۳۹۲
قیمت جهانی طلا امروز ۸ مرداد‌ماه / اونس طلا به ۱۸۲۹ دلار و ۹۹ سنت رسید
قیمت هر اونس طلا امروز با 0.10 درصد افزایش به 1829 دلار و 99 سنت رسید.

به گزارش برنا به نقل از رویترز، به دنبال پدیدار شدن نشانه های بیشتری از اینکه فدرال رزرو در کوتاه مدت سیاست های حمایتی خود و به خصوص نرخ پایین بهره را کنار نخواهد گذاشت، قیمت طلا روز جمعه اندکی افزایش یافت.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.10 درصد افزایش به 1829 دلار و 99 سنت رسید. روز پنجشنبه قیمت طلا به بالاترین رقم از 15 جولای یعنی 1832 دلار و 40 سنت رسیده بود. قیمت فلز زرد در مسیر ثبت رشد هفتگی 1.4 درصدی قرار دارد که بیشترین رشد هفتگی از 21 می تاکنون محسوب می شود. قیمت طلا در معاملات آتی امروز با 0.04 درصد کاهش به 1834 دلار و 80 سنت رسید.

ایلیا اسپیواک، تحلیلگر موسسه دیلی اف ایکس گفت: «قیمت طلا در کوتاه مدت افزایشی است، اما تغییر روندی در راه نیست... من انتظار ندارم که قیمت طلا حداقل تا قبل از رسیدن به رقم حدود 1870 تا 1880 دلار تغییر مسیر عمده ای را شاهد باشد.»

وی در ادامه گفت: «پیام فدرال رزرو این بود که ما به تدریج سیاست پولی را انقباضی خواهیم کرد و زمینه را برای این اقدام فراهم خواهیم نمود.»

هرچند ارزش دلار از پایین ترین رقم یک ماه اخیر فاصله گرفته، اما همچنان در مسیر ثبت بدترین عملکرد هفتگی از ماه می قرار دارد. تضعیف دلار موجب کاهش هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار طلا می شود. روز پنجشنبه پس از سخنان رئیس فدرال رزرو مبنی بر اینکه بازار کار آمریکا همچنان زمینه برای ترمیم بیشتر دارد قیمت طلا شاهد رشد 1.4 درصدی بود.

نظر شما
پرونده ویژه