وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

افزایش ۶۰ درصدی طول آزادراه‌های کشور در دولت تدبیر و امید

۱۴۰۰/۰۵/۱۰ - ۱۶:۵۲:۱۷
کد خبر: ۱۲۱۴۴۵۸
افزایش ۶۰ درصدی طول آزادراه‌های کشور در دولت تدبیر و امید
وزیر راه و شهرسازی از افزایش ۶۰ درصدی طول آزادراه‌های کشور در دولت تدبیر و امید خبر داد.

به گزارش برنا، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در مراسم افتتاح ۸ کیلومتر از بخش پایانی کنارگذر شرقی اصفهان، با بیان اینکه احداث این آزادراه بعد از بیش از دو نیم دهه، در یک سال و نیم اخیر به سرانجام رسیده است، گفت: این مساله نشان می‌دهد که  کمبود منابع و شرایط خاص اقتصادی در مقابل اراده‌ها ناتوان است. چراکه با وجود این شرایط در عرض یک و نیم سال بیش از ۴۰ درصد از کار احداث این آزادراه پیش رفته است. 

وی ادامه داد: در این دولت سالی ۱۰۰۰ کیلومتر به بزرگراه‌های کشور افزوده شد، این به معنای احداث روزانه ۴ کیلومتر بزرگراه است. این مهم سبب کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای است. 

اسلامی با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید، طول بزرگراه‌های کشور از ۱۲۵۰۰ کیلومتر به بالای ۲۰۰۰۰ کیلومتر رسیده است، گفت: در این مدت همچنین طول آزادراه‌های کشور از ۲۱۰۰ کیلومتر به ۳۱۰۰ کیلومتر رسیده که این به معنای افزایش۶۰ درصدی طول آزادراه‌ها و ۵۰ درصدی طول بزرگراه‌های کشور است.

وی افزود: در این دوره همچنین طول خطوط اصلی و  دوم راه‌آهن به حدود ۱۵۰۰۰ کیلومتر رسیده است. 

وزیر راه و شهرسازی در انتها گفت: این افزایش کیفیت و کمیت راه‌های کشور ارتقای ایمنی و حرکت به سمت شکوفاییی اقتصادی را برای مردم به ارمغان آورده است، آن هم در این شرایطی که سخت ترین شرایط  تاریخ کشور از منظر اقتصادی بوده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز