قانون مالیات بر ارزش افزوده در مناطق آزاد اصلاح می شود / ترخیص ۲۵۰۰ خودور وارداتی باقی مانده در گمرک

۱۴۰۰/۰۵/۱۱ - ۱۶:۱۰:۳۷
کد خبر: ۱۲۱۴۹۵۳
قانون مالیات بر ارزش افزوده در مناطق آزاد اصلاح می شود / ترخیص ۲۵۰۰ خودور وارداتی باقی مانده در گمرک
سخنگوی دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد گفت: تصویب قانون اخذ مالیات بر ارزش افزوده در مناطق آزاد واکنش‌های زیادی را از سوی فعالان اقتصادی و نمایندگان مجلس به دنبال داشت و در نهایت با تصمیم شورای پارلمانی این مصوبه مورد بازنگری و اصلاح قرار خواهد گرفت.

به گزارش برنا، «مرتضی شیخ زاده» در نشست خبری شورای عالی مناطق آزاد در خصوص اخذ مالیات بر ارزش افزوده در مناطق آزاد گفت: مهمترین ویژگی مشترک مناطق آزاد عدم اخذ مالیات بر ارزش افزود بر اساس روال قانوی از فعالان اقتصادی در این مناطق است و این مورد نیز ساختاراولیه شکل گیری مناطق آزاد در کشور بوده است.

وی ادامه داد: اخیرا با تصویب مجلس محترم فعالان اقتصادی در مناطق آزاد تجاری مشمول پرداخت مالیات بر ارزش افزوده شدند که این قانون واکنش های زیادی را از سوی فعالان اقتصادی و نمایندگان مجلس به دنبال داشت.

سخنگوی دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد افزود: برای بررسی این قانون شورای پارلمانی در دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد متشکل از فراکسیون‌های مختلف مرتبط با فعالیت‌های مناطق آزاد تجاری تشکیل شد. در جلسات این شورای پارلمانی برخی از نمایندگان مجلس بر این باور بودند که این قانون نیاز به بازنگری کلی دارد و بر اساس مقررات مجلس بررسی مجدد این موصبه  پس از شش ماه از تصویب در دستور کار قرار خواهد گرفت.

شیخ زاده همچنین در خصوص تعیین‌تکلیف خودروهای دپو شده در مناطق آزاد گفت: از 5 هزار خودرو وارداتی دپو شد در گمرکات کشور حدود نیمی از این خودروهای که شرایط لازم را داشتند، ترخیص شدند و در خصوص 2500 خودرو باقی مانده نیز با همکاری سازمان اموال تملیکی کشور تصمیم گرفته شد این خودروها به مناطق آزاد جهت تکمیل و نوسازی ناوگان تاکسیرانی واگذار شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز