در منطقه آزاد قشم انجام می‌شود؛

برگزاری دوره وبیناری آشنایی با ناهنجاری‌های اسکلتی عضلانی در قشم

۱۴۰۰/۰۶/۱۰ - ۱۴:۵۰:۲۴
کد خبر: ۱۲۲۷۸۶۸
رییس هیأت کوهنوردی و صعودهای ورزشی منطقه آزاد قشم از برگزاری دوره وبیناری آشنایی با ناهنجاری‌های اسکلتی عضلانی و عوارض ناشی از آن به میزبانی این هیأت و با همکاری مدیریت اجتماعی و سلامت سازمان منطقه آزاد قشم خبر داد.

به گزارش برنا از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد قشم، محمدسعید موسایی باغستانی با اعلام این خبر بیان داشت: کم‌حرکتی در زندگی‌های امروزه و نداشتن دانش لازم در خصوص وضعیت بدنی مناسب باعث بروز اشکالاتی در تناسب‌اندام می‌شود که با بالا رفتن آگاهی در این مورد، می‌توان از کودکی رفتارهای حرکتی را اصلاح کرد.

وی فعالیت‌های کاری و روزمره در حالات نامناسب اندامی را عاملی برای وارد شدن فشار بر سیستم عضلانی- اسکلتی معرفی کرد و گفت: این دوره تخصصی برای دانشجویان رشته‌های علوم ورزشی و توان‌بخشی، متخصصین حرکات اصلاحی، مربیان ورزشی و والدین و دانش آموزان طراحی‌شده تا به شناسایی، تشخیص و درمان این ناهنجاری‌ها که در سنین بالاتر باعث بروز بیماری‌ها و اختلالات حرکتی در افراد می‌شود، کمک کند.

رییس هیأت کوهنوردی و صعودهای ورزشی منطقه آزاد قشم ادامه داد: سرفصل‌های این دوره کاربردی شامل؛ شناسایی و تشخیص ناهنجاری‌ها و بد راستایی وضعیتی (انحراف سروگردن، افزایش انحناهای ستون فقرات، انحراف زانوها و صافی کف پا)، عوارض و دردهای ناشی از بروز آن‌ها و آشنایی با نمونه‌هایی از تمرینات اصلاحی می‌باشد.

موسایی تأکید کرد: هدف هیأت کوهنوردی و صعودهای ورزشی منطقه آزاد قشم از برگزاری دوره‌های وبیناری تخصصی در دوران محدودیت‌های کرونایی، کمک به ارتقا فرهنگ ورزش و سلامت در جامعه جزیره و کشور است.

گفتنی است، برای شرکت در دوره وبیناری" آشنایی با ناهنجاری‌های اسکلتی عضلانی و عوارض ناشی از آن"، با تدریس دکتر محمد بیات، عضو هیأت علمی و مدرس دانشگاه هرمزگان، علاقه‌مندان می‌توانند تا تاریخ 21 شهریورماه، با ارسال پیام به شماره واتس اپ ۰۹۱۷۵۵۰۰۰۹۰ نسبت به ثبت‌نام در این دوره کاربردی اقدام نمایند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز