نایب رییس مجلس شورای اسلامی:

ذخیره کالاهای اساسی در کشور مناسب است

۱۴۰۰/۰۶/۱۷ - ۱۴:۴۱:۳۸
کد خبر: ۱۲۳۰۹۶۳
ذخیره کالاهای اساسی در کشور مناسب است
نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: اکنون وضعیت ذخایر استراتژیک ما از لحاظ ذخیره کالاهای اساسی خوب است و تمهیداتی انجام شده که مشکلی در تامین کالاهای اساسی نداشته باشیم.

به گزارش برنا از وزارت جهاد کشاورزی، «علی نیکزاد» درباره جلسه سه‌شنبه شب با وزیر جهاد کشاورزی در مجلس شورای اسلامی افزود: تعدادی از نمایندگان مجلس درباره تامین کالاهای اساسی نگرانی داشتند و شب گذشته وزیر جهاد کشاورزی به مجلس دعوت شد و در موضوع تامین کالاهای اساسی از جمله گندم، برنج، گوشت، مرغ و سایر کالاهای اساسی که هم باید ذخیره استراتژیک داشته باشیم و هم بتوانیم تمهیداتی را از الان برای شب عید فراهم کنیم، توضیحاتی ارائه کرد.

وی اظهار داشت: با همه قوت و قدرت کارها در وزارت جهاد کشاورزی در حال انجام است و آنچه که در گمرکات دپو شده هم در حال ترخیص است و تمهیدات بسیار خوبی هم فراهم شده تا شب عید به مشکلی در زمینه تامین کالاهای اساسی برنخوریم.

نیکزاد با بیان اینکه در زمان تغییر دولت وضع خوبی نداشتیم، گفت: اما در حال حاضر هم وضعیت استراتژیک ما از لحاظ ذخیره کالاهای اساسی خوب است و هم اینکه تمهیداتی انجام شده که مشکلی در تامین کالاهای اساسی نداشته باشیم.

وی درباره تعلق گرفتن ارز ترجیحی در نیمه سال دوم سال به کالاهای اساسی افزود: اکنون قانون چنین موضوعی را مصوب نکرده و دولت باید پیشنهادی را به مجلس ارایه دهد و مجوز برای مازاد بر آنچه که پیشتر مصوب شده بگیرد، زیرا مبلغ هشت میلیارد دلار برای شش ماهه اول سال هزینه شده است.

نایب رییس اول مجلس اضافه کرد: بنابراین امیدواریم دولت به سرعت این پیشنهاد را به مجلس ارائه دهد و همکاران ما در مجلس با درک واقعیت مهم بودن تامین کالاهای اساسی برای مردم و همچنین قیمت مناسب برای کالاهای اساسی درباره آن تصمیم گیری کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز