رییس سازمان برنامه و بودجه مطرح کرد:

مناطق آزاد باید در تحول و توسعه اقتصاد کشور پیشگام باشند

۱۴۰۰/۰۶/۳۱ - ۱۳:۱۸:۵۶
کد خبر: ۱۲۳۷۱۷۲
مناطق آزاد باید در تحول و توسعه اقتصاد کشور پیشگام باشند
رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: با جهت‌دهی و سیاست‌های حمایتی باید شرکت‌ها را به سمتی هدایت کرد که با سرمایه‌گذاری در مناطق کمتر توسعه یافته که دارای منابع و ثروت‌های خدادی هستند شکوفایی و رشدی که برای چشم انداز توسعه همه جانبه کشور مدنظر است، تحقق پیدا کند.

به گزارش برنا از سازمان برنامه و بودجه کشور «سیدمسعود میرکاظمی»با اشاره به اینکه سیاست‌ها درباره شرکت‌های دولتی و نحوه فعالیت و پاسخگویی آنها باید تغییر کند، افزود: طبق آمایش سرزمین ماموریتی بر عهده سازمان است. بنابراین، خواسته‌ها و توقع ما نظارت دقیق برای تحقق اهداف و نحوه برنامه‌ها و همچنین میزان سرمایه گذاری شرکت‌های بزرگ خواهد بود.

 

معاون رئیس جمهوری با بیان اینکه در شرکت‌های دولتی مشکلاتی وجود دارد که باید رفع شود، تصریح کرد: برای رفع مشکلات نه تنها باید در بودجه ۱۴۰۱ راه حل ارائه شود، بلکه برای 6 ماه دوم سال ۱۴۰۰ نیز اگر نیاز به راهکارهای قانونی است، شناسایی و پیگیری شود.

 میرکاظمی افزود: مناطق آزاد باید در تحول و توسعه برای کشور پیشگام و برای اهدافی که ماموریت در آن دارند پاسخگو باشند.

وی با بیان اینکه باید آسیب شناسی دقیق صورت بگیرد، اضافه کرد: با تغییر رویه‌ها و قرار دادن شاخص، مشخص شدن ماموریت و پاسخگو بودن مدیران، اتفاق‌های مبارکی برای کشور قابل تحقق است.

رییس سازمان برنامه و بودجه تصریح کرد: کشور ما از مواهب الهی و ظرفیت خوبی برخوردار است، با برنامه ریزی، احساس مسئولیت و پاسخگویی، مسیر رشد و توسعه همه جانبه برای کشورمان امکان پذیر است.

گفتنی است که هفتمین جلسه ستاد تهیه و تدوین لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور، با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه، اعضای ستاد، مشاورین و رؤسای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان‌ ها که به‌ صورت آنلاین شرکت کرده بودند، برگزار شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز