افزایش کسری حساب جاری آمریکا به بالاترین رقم رسید

۱۴۰۰/۰۶/۳۱ - ۲۲:۲۳:۰۰
کد خبر: ۱۲۳۷۲۸۳
افزایش کسری حساب جاری آمریکا به بالاترین رقم رسید
وزارت بازرگانی آمریکا اعلام کرد کسری حساب جاری این کشور در سه ماهه دوم سال جاری افزایش یافته و به ۱۹۰.۳ میلیارد دلار رسیده که بالاترین رقم از سه ماهه دوم ۲۰۰۷ است.

به گزارش برنا به نقل از رویترز، کسری حساب جاری آمریکا در سه ماهه دوم سال جاری میلادی به بالاترین رقم در 14 سال گذشته رسید که نتیجه افزایش واردات برای جبران خالی شدن ذخایر در بحبوحه بالا رفتن هزینه‌کرد مصرف کنندگان بوده است.

وزارت بازرگانی آمریکا اعلام کرد کسری حساب جاری این کشور که جریان کالاها، خدمات و سرمایه‌گذاری به داخل و خارج از کشور را اندازه‌گیری می‌کند، 0.5 درصد در سه ماهه دوم سال جاری افزایش یافته و به 190.3 میلیارد دلار رسیده است. این بالاترین رقم از سه ماهه دوم 2007 است.

این کسری حساب جاری 3.3 درصد از تولید ناخالص داخلی آمریکا را در فصل بهار تشکیل می داد. این رقم پایین‌تر از 3.4 درصد ثبت شده در فصل زمستان است. 

اقتصاد آمریکا در سه ماهه دوم 6.6 درصد به صورت سالانه رشد داشته که نتیجه رشد دو رقمی هزینه‌کرد مصرف‌کنندگان بوده است.  تقاضای داخلی که به خاطر محرک‌های مالی و واکسیناسیون کرونا افزایش یافته تا حدی با واردات تأمین شده است.

 ذخایر آمریکا در نیمه اول سال جاری میلادی تقریبا خالی شده بودند.

واردات کالا به آمریکا 29 میلیارد دلار افزایش یافته و به 706.3 میلیارد دلار رسیده است که حاکی از افزایش عرضه محصولات صنعتی مخصوصا محصولات نفتی، فلزات و محصولات غیرفلزی بوده است.

صادرات آمریکا 28.3 میلیارد دلار بالا رفته و به 436.6 میلیارد دلار رسیده است.

 واردات خدمات هم با یک افزایش 9.1 میلیارد دلاری، 127.8 میلیارد دلار ثبت شده که بیشتر نشان دهنده افزایش حمل و نقل دریایی و هوایی و سایر سفرهای شخصی بوده است.

صادرات خدمات هم 7.6 میلیارد دلار بالا رفته و به 189.1 میلیارد دلار رسیده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز