صنعت بازوی توانمند صادرات است

۱۴۰۰/۰۷/۲۹ - ۱۶:۳۶:۲۴
کد خبر: ۱۲۵۰۱۲۳
صنعت بازوی توانمند صادرات است
دکتر کیوان گردان مدیر کل برق،فلزی و لوازم خانگی وزارت صمت مهندس امینی دبیر انجمن‌های کنندگان تجهیزات تهویه مطبوعمهمان استودیو آنلاین در بیستمین نمایشگاه بین المللی تاسیسات و سیستم‌های مطبوع، بودند.

به گزارش برنا، کیوان گردان در ابتدا گفت صنعت حرارتی برودتی در کشور دارای قدمت بالایی است و اغلب شرکتهای تولیدی  ما بالای پنجاه سال قدمت دارند که در بسیاری از صنایع چنین سابقه ای دیده نمی‌شود.

وی در ادامه گفت؛دانش و بومی سازی در این صنعت و هم افزایی بین واحدهای مختلف به جهت تکمیل زنجیره های تولیدی اتفاق افتاده است.

گردان تأکید کرد ؛ با پیشرفتی که در این صنعت است از واردات بیرویه و جلوی ارز روی بیشتر گرفته میشود.

گردان قول داد،که ما هم در وزارت صمت تمام تلاش خود رو برای کمک به تولید کننده ها به کار می گیریم.

وی در ادامه اشاره داشتند ؛ که پروژه ای خروج کولر های گازی پر مصرف در وزارت صمت با همکاری وزارت نیرو دنبال کردیم که یک میلیون دستگاه با بازذه انرژی بالارا جایگزین کولر های قبلی کنیم.

وی کفت:این صنعت با توانمندی بالا می تواند از  نقاط قوت کشور در بخش صادرات باشد.

دکتر گردان در ادامه گفت؛ وزارتخانه بر اساس تدابیر جدید وزیر قصد دارد برنامه افزایش صادرات و کمک های دولت به تولید کننده ها را در دستور کار قرار داده است.

انشالله روزی شاهد آن باشیم تمامی صادرات کشور غیر نفتی باشد

وی بیان کرد ؛مادر سه زمینه ، در بخش تولید ،صادرات،هم جلوگیری واردات از تولید کنندگان کمک کنیم.

مهندس امینی در ادامه گفت؛خوشبختانه ما در زمینه تولید ظرفیت بالاست درست است که بعضی قطعات در داخل تولید نمیشوند گ چون حدود نود درصد در داخل انجام میشود توانسته موفق و آینده ای روشنی در این صنعت دیده شود

امینی تاکید کرد خوشبختانه ارتباط خوبی با وزارت صمت داریم انشاالله این ارتباط مستمر باشد.

در آخر دکتر گردان گفت؛ که تولید کننده ها از قانونی بودن واردات نگران هستند چون این تولید کننده در این برهه تحریم با هزینه سنگین هنوز خود رو سر پا نگه داشته اند که باید بکوبم که با توجه به مصوبه که در این مورد هست که کالاهایی که در داخل اولی می شوند.نمی توانند نمونه خارجی آن را خرید کنند.

نظر شما