صف خرید دلار جمع می‌شود

سیگنال‌های کاهشی به بازار ارز/ قیمت دلار کاهش یافت

۱۴۰۰/۰۹/۰۵ - ۱۰:۵۶:۵۲
کد خبر: ۱۲۶۶۱۶۲
سیگنال‌های کاهشی به بازار ارز/ قیمت دلار کاهش یافت
بازار ارز به نظر می‌رسد با تحولات آخر هفته همچنان کاهشی باشد و بر این اساس شاهد جمع شدن صف های خرید در هفته آینده باشیم.

به گزارش برنا، نرخ دلار در بازار آزاد طی چند روز گذشته روند صعودی نسبتا سریعی داشت و در روز چهارشنبه به 29.100 تومان رسید اما در معاملات روز پنج شنبه سیگنال‌های مثبت در خصوص بهبود منابع ارزی کشور نرخ دلار روند نزولی به خود گرفت و به کانال 28 هزار تومانی بازگشت.

نرخ دلار در صرافی ملی نیز که در کانال 27 هزار تومانی در نوسان بود طی روزهای پایانی هفته روند صعودی ملایمی داشت و تا نرخ 27.800 رسید که در همان ابتدای معاملات روز پنجشنبه روند کاهش به خود گرفت که این کاهش قیمت تاثیر زیادی بر قیمت دلار در بازار آزاد داشت.

فاصله قیمت ارز صرافی ملی و قیمت دلار در بازار آزاد طی هفته گذشته باعث شد مانند سال گذشته برخی مردم برای خرید دلار در جلو صرافی های بانک صف بکشند و حتی برخی از دلالان با پیشنهادهای 300 هزار تا 400 هزار تومانی  به دنبال اجاره کارت ملی مردم کوچه و خیابان برای خرید ارز در این صرافی ها بودند.

اما به دلیل انتشار اخبار بهبود وضعیت منابع ارزی و ورود بیش از 3 میلیارد دلار ارز به کشور ورق در بازار دلار در معاملات روز پنج شنبه برگشت و قیمت‌ها نزولی شد و انتظار می رود این روند در معاملات هفته آینده ادامه یابد.

طی مهر ماه سال گذشته نیز نرخ دلار در بازار آزاد تا سطح 30 هزار تومان پیش رفت، اما با یک افت شدید 5 هزار تومانی وارد کانال 25 هزار تومانی شد. این روند تا جایی ادامه داشت که در دی ماه سال 1399 نرخ دلار تا سطح 21 هزار تومانی هم پایین آمد.

بر اساس آخرین اعلام صرافی ملی قیمت فروش دلار آمریکا به نرخ 27.753 تومان و قیمت خرید دلار نیز به نرخ 27.203 تومان اعلام شد. قیمت فروش یورو روند کاهش داشت و به نرخ 31.612 تومان معامله شد و قیمت خرید یورو نیز 30.986 تومان اعلام شد. به نظر می‌رسد بازار ارز با تحولات آخر هفته همچنان کاهشی باشد و بر این اساس شاهد جمع شدن صف های خرید باشیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز