دبیر انجمن صنفی کارفرمایی انبوه سازان استان تهران

لزوم راه‌ا‌ندازی ستاد نهضت ملی مسکن در وزارت راه

۱۴۰۰/۱۱/۳۰ - ۱۶:۳۵:۵۷
کد خبر: ۱۳۰۰۰۵۰
لزوم راه‌ا‌ندازی ستاد نهضت ملی مسکن در وزارت راه
دبیر انجمن صنفی کارفرمایی انبوه سازان استان تهران با اشاره به اینکه در حال حاضر معاونت مسکن و ساختمان وزارتخانه راه و شهرسازی با مشغله های سازمانی بیشماری مواجه است بر لزوم راه اندازی ستاد نهضت ملی مسکن و پرهیز از اقدامات لکه ای و پراکنده دراجرای این پروژه ملی تاکید کرد.

به گزارش برنا، رامین گوران اوریمی ضمن بیان مطلب فوق در گفت و گو با ساختمان آنلاین مطرح کرد: هم پروژه نهضت ملی مسکن و هم اقدام ملی مسکن به صورت توامان از یک نسخه واحد در فرآیند ساخت بهره گرفته اند و دولت هیچ خلاقیت و تنوع سیاستی در اجرای طرح های مربوط به حوزه مسکن را در پیش نگرفته است.

وی با اشاره به فرمول های مختلف تولید مسکن که در همه جای دنیا موفق به پاسخگویی به نیاز متقاضیان مسکن شده است تصریح کرد: مدلهای مختلف تولیدمسکن نظیر مسکن استیجاری،مسکن اجتماعی،اجاره به شرط تملیک و.. از جمله روشهای مختلف ساخت مسکن است که می توانند به عنوان شیوه های مختلف تولید مسکن در طرح نهضت ملی مسکن مورد استفاده قرار بگیرند.

دبیر انجمن صنفی کارفرمایی انبوه سازان استان تهران با اشاره به اینکه سیاست مسکن مهر و نهضت ملی مسکن، متقاضی محوری صرف بوده است گفت : این در حالی است اگر رویکرد دولت در اجرای طرح نهضت ملی مسکن تغییر کند و در کنار متقاضی محوری ،سازنده محوری را نیز مد نظر قرار دهد در این صورت امکان تولید واحدهای مسکونی

با کیفیت که ملاحظات شهرسازی و معماری درآن رعایت شود فراهم خواهد شد.

گوران اوریمی اذعان داشت :البته این پیشنهاد به معنای نادیده گرفتن متقاضیان در این پروژه نیست،بلکه اتفاقا برخلاف تصور،رویکرد سازنده محوری در کنار متقاضی محوری ،درنهایت سبب حفظ منافع بهره برداران در حوزه مسکن خواهد شد.

وی همچنین در واکنش به اظهارات عضو کمیسیون عمران مجلس که تاکید کرده

 

با اجرای قانون جهش و تولید مسکن، زمین دولتی با قیمت صفر به انبوه سازان می دهند گفت: واگذاری زمین صفر به انبوه سازان به تنهایی کافی نیست چرا که تجهیز خدمات روبنایی و زیربنایی این نوع زمینها به هزینه های سرسام آوری نیاز دارد.

دبیر انجمن صنفی کارفرمایی انبوه سازان استان تهران بر لزوم تخصیص بودجه ای جداگانه برای تامین خدمات زیربنایی و روبنایی اراضی نهضت ملی مسکن تاکید کرد و خاطرنشان ساخت: در مسکن مهر تامین خدمات زیربنایی و روبنایی از هزینه ساخت واحدهای مسکونی این طرح بالاتر بود و با این تجربه ، دولت نباید از تامین بودجه خدمات زمین های قانون جهش تولید مسکن غفلت ورزد و باید تسهیلات جداگانه برای این امر اختصاص دهد.

گوران اوریمی همچنین با اشاره به اینکه تولید یک میلیون واحد مسکونی در سال نیازمند تعامل مطلوب و مستمر بین دولت و بخش خصوصی دارد همچنین در واکنش به برخی از اظهارنظرها که گفته شده معاونت مسکن و ساختمان تمامی بار نهضت ملی مسکن را به دوش می کشد تصریح کرد: اگر چه دکتر محمودزاده مدیرموفق و توانمندی است اما با توجه به بزرگ بودن حجم طرح نهضت ملی مسکن ،بنده چندین بار پیشنهاد راه اندازی ستاد نهضت ملی مسکن در وزارتخانه را مطرح کرده ام.

دبیر انجمن صنفی کارفرمایی انبوه سازان استان تهران با اشاره به لزوم پرهیز از اقدمات لکه ای و پراکنده در اجرای قانون جهش تولید مسکن گفت: با توجه به اینکه برنامه ساخت چهار میلیون واحد مسکونی در سال عملا معادل ساخت یک کشور است بنابراین لازم است که یک واحد مستقل برای این بخش در وزارت راه تشکیل شود.

وی ادامه داد: معاونت مسکن و ساختمان درگیر ده ها کار سازمانی است و روزانه با هزاران بخش نامه و دستورالعمل سازمانی درگیر است و بنابراین مشغله های سازمانی این معاونت امکان تمرکز بر طرح عظیم نهضت ملی مسکن را از آن سلب کرده است.

گوران اوریمی خاطرنشان ساخت: بنابراین تشکیل ستاد نهضت ملی مسکن باعث می شود که بار سنگین اجرای این طرح از روی دوش معاونت مسکن برداشته شود و با این اقدام ،معاونت مسکن کانون انتقادات مربوط به طرح نهضت ملی مسکن نخواهد بود و دولت با تمرکز بر روی اجرای این طرح ، وعده های خود در حوزه مسکن را اجرایی خواهد کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز