اختصاصی برنا

صادرات بیش از ۳۰ میلیارد دلار نفت در دولت رئیسی

۱۴۰۰/۱۲/۰۹ - ۱۰:۰۸:۲۵
کد خبر: ۱۳۰۳۶۶۴
صادرات بیش از ۳۰ میلیارد دلار نفت در دولت رئیسی
یک نماینده مجلس می‌گوید دولت در چند ماه گذشته بیش از 30 میلیارد دلار محصولات نفتی، گازی و پتروشیمی فروخته است.

علیرضا نظری نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا، با اشاره به سیاست دولت سیزدهم در مورد گره نزدن اقتصاد کشور و معیشت مردم به مذاکرات هسته‌ای، اظهار داشت: یکی از اقدامات مثبت دولت سیزدهم در ماه‌های گذشته این بود که کشور و اداره امور مملکت را به مذاکرات هسته‌ای گره نزد و اقتصاد کشور و زندگی و معیشت مردم را معطل توافق هسته‌ای و مذاکرات بازگشت آمریکا به برجام و رفع تحریم‌ها نکرد.

وی با یادآوری اظهارات چندباره وزیر نفت مبنی بر افزایش فروش محصولات نفتی و گازی و پتروشیمی در ماه‌های گذشته، افزود: مطلع شدیم که دولت رئیسی و وزارت نفت در ماه‌های گذشته عملکرد بسیار مناسبی در حوزه فروش نفت و گاز و میعانات و محصولات پتروشیمی داشته و صادرات این محصولات افزایش چشم‌گیری پیدا کرده است.

این نماینده مجلس عملکرد دولت در زمینه صادرات نفت و گاز و پتروشیمی علیرغم باقی‌ماندن تحریم‌ها را موفق و مطلوب ارزیابی کرد و با بیان اینکه دولت سیزدهم اعلام کرده بود که برنامه‌های خود را با فرض تداوم تحریم‌ها طراحی و پیش‌بینی کرده است، ادامه داد: عملکرد دولت در ماه‌های گذشته نشان می‌دهد که دولت رئیسی در این زمینه موفق عمل کرده و افزایش قابل توجه فروش و صادرات محصولات نفتی و ... علیرغم فعال بودن تحریم‌ها علیه ایران صورت گرفته و این به معنی بی اثر شدن و خنثی شدن تحریم‌ها و شکست پروژه فشار حداکثری و تحریم‌های همه‌جانبه علیه جمهوری اسلامی ایران است.

نظری درباره میزان فروش نفت و گاز و محصولات پتروشیمی در طول عملکرد هفت ماهه دولت رئیسی هم گفت که در همین چند ماهی که از آغاز به کار دولت سیزدهم گذشته، فروش نفت افزایش قابل توجهی داشته و بیش از 30 میلیارد دلار نفت و میعانات گازی و محصولات پتروشیمی به فروش رفته و تمام این درآمد که مبلغ قابل توجهی هم هست، به کشور بازگشته است.

به گزارش برنا، علاوه بر افزایش صادرات نفتی، صادرات غیرنفتی هم در دولت سیزدهم رشد چشمگیری داشته و در این راستا، در جلسه شب گذشته ستاد هماهنگی اقتصادی دولت به ریاست سید ابراهیم رئیسی، وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد که صادرات غیرنفتی کشور از زمان استقرار دولت جدید از رقم ۳۵ میلیارد دلار در سال ۹۹ به ۴۷ میلیارد دلار در سال ۱۴۰۰ رسیده است.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز