اجرای طرح درج قیمت تولید کننده بر ۵ هزار قلم کالا / مافیای استمرار گرانی مانع اجرا

۱۴۰۰/۱۲/۲۳ - ۱۰:۴۰:۴۰
کد خبر: ۱۳۰۹۳۶۳
اجرای طرح درج قیمت تولید کننده بر ۵ هزار قلم کالا / مافیای استمرار گرانی مانع اجرا
وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه درج قیمت تولیدکننده روی کالاهای مصرفی باعث شفافیت و تسهیل نظارت شد، گفت: با این اقدام، قیمت پنج هزار قلم کالا را کاهش دادیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی برنا، اجرای طرح درج قیمت تولیدکننده بر روی کالاها از سوی دولت از اواخر آذر ماه به اجرا گذاشته شده است تا راه حلی برای شفاف‌سازی قیمت‌ها و روزآمدسازی شیوه نظارت بر بازار باشد.
بر اساس این طرح قیمت کالاهای مورد استفاده مردم بر اساس هزینه تولیدکننده بر محصول درج می‌شود و بعد از محاسبه هزینه حمل و نقل، واسطه و توزیع، طبق فاکتور خرید به مردم عرضه شود.
سید رضا فاطمی امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت(صمت)، پیش از خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه تهران درباره دو موضوع مهم تورم و تحقق شعار امسال تحت عنوان مانع زدایی از تولید و پشتیبانی از تولید، افزود: تورم یک بیماری مزمن، گسترده و ادامه دار اقتصاد ایران است که با اقدامات دولت سیزدهم نرخ تورم از ۴۳ درصد شهریورماه به ۳۵ درصد در بهمن ماه کاهش یافت.
عباس تابش در دیدار با نماینده مقام معظم رهبری در استان فارس و امام جمعه شیراز اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در زمینه تولید و توزیع کالا را حائز اهمیت دانست و مطرح کرد: شفاف‌سازی در زمینه عرضه کالا در بیش از ۸۴ هزار قلم با هزینه توزیع ۳۰ درصدی از محل تولید تا خرید مصرف‌کننده برنامه‌ریزی شده است که گام به گام این موضوع در قالب طرح درج قیمت تولیدکننده و در گام جدید آن راه‌اندازی و ایجاد سامانه مصرف‌کنندگان اجرا خواهد شد.
این کاهش قیمت در خصوص 5 هزار قلم کالا و نه 5 هزار نوع کالا است؛ به این معنی که 5 هزار قلم کالای مشمول کاهش قیمت در مجموع در 34 گروه کالایی قرار دارند.
همچنین این موضوع باید مدنظر قرار گیرد که طرح خرید شفاف از حدود 3 ماه پیش آغاز شده و تا خرداد 1401 ادامه خواهد داشت.
اجرای طرح درج قیمت بر روی کالا توسط تولیدکننده باعث می شود که مصرف کننده نهایی از قیمت واقعی بخش تولید باخبر شود، هزینه هایی که باید به قیمت نهایی تولید نیز اضافه شود توسط سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در هر گروه کالایی ابلاغ شده و در نهایت مصرف کننده می داند که کالا با چه قیمتی از بخش تولید به دستش می رسد.
اما از آنجایی که در هر زمینه حضور مافیا را نمی‌توان نادیده گرفت در این زمینه هم مافیا سعی بر ممانعت اجرای طرح می‌شوند و سنک اندازی مس‌کنند اما اجرای این طرح برای مردم بیشترین منفعت را دارد.
انتهای پیام/

خبرنگار: مصطفی کمالو

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز