برنا گزارش می‌دهد

پرداخت تسهیلات ۲ هزار میلیارد تومانی به زنجیره تولید

۱۴۰۱/۰۱/۰۷ - ۱۲:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۱۲۸۵۲
پرداخت تسهیلات ۲ هزار میلیارد تومانی به زنجیره تولید
وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام‌ کرد: بیش از ۲۰ هزار و ۶۴۶ میلیارد ریال تسهیلات تبصره ۱۸ (برنامه تولید و اشتغال) از آغاز سال ۱۴۰۰ تا پایان آذرماه به بنگاه‌ها و واحدهای تولیدی پرداخت شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی برنا؛ از آمارهای رسمی منتشره وزارت صنعت، معدن و تجارت، مبلغی به عنوان تسهیلات به ۲۳۷ بنگاه و واحد تولیدی در ۹ ماهه نخست ۱۴۰۰ پرداخت شده است. 

بر این اساس، از ابتدای فروردین تا پایان آذرماه ۱۴۰۰ در مجموع یک‌هزار و ۷۷۸ واحد تولیدی برای دریافت تسهیلات برنامه تولید و اشتغال (تبصره ۱۸) ثبت نام کرده بودند. 

پراکندگی پرداخت این تسهیلات در ۳۱ استان کشور و مناطق آزاد بوده است. در این بازه زمانی همچنین ۳۴ فقره معرفی به بانک برای دریافت بیش از پنج‌هزار و ۵۷۱ میلیارد ریال تسهیلات انجام شده است. 

 منابع تخصیصی تسهیلات تولید و اشتغال (تبصره ۱۸) در سه بخش تامین سرمایه در گردش مورد نیاز فعالان اقتصادی و کمک به نوسازی و جایگزینی ماشین‌آلات و طرح‌های که بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند، پرداخت می‌شود. 

تسهیلات-قبل-از-تولید-صنعتی-و-تولید-صنعتی-400x225

تامین مالی بنگاه‌ها در قالب اقتصاد مقاومتی 

بر اساس آمارهای رسمی وزارت صمت، تا پایان آذرماه امسال همچنین در قالب تامین مالی بنگاه‌های تولیدی کوچک، متوسط و طرح‌های نیمه‌تمام با پیشرفت بالای ۶۰ درصد در راستای اقتصاد مقاومتی در قالب پروژه رونق تولید، ۱۴ هزار و ۳۹۲ فقره ثبت‌نام انجام شد. 

از این تعداد تاکنون هفت‌هزار و ۵۱۳ فقره معرفی به بانک انجام شد و از بین آنها سه‌هزار و ۷۰۷ فقره پرداختی به ارزش ۱۴۱ هزار و ۸۸۳ میلیارد ریال انجام شد. 

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز