رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌و گو با برنا

کسب و کارهای آنلاین ثروت‌آفرین هستند

۱۴۰۱/۰۱/۱۸ - ۱۶:۰۰:۱۸
کد خبر: ۱۳۱۶۱۸۹
کسب و کارهای آنلاین ثروت‌آفرین هستند
رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: صاحبان کسب و کار آنلاین هیچ هزینه‌ای برای دولت ندارند. خودشان خودکفا هستند و حتی می‌توانند برای دولت درآمدزایی داشته باشند و به خلق ثروت در کشور کمک کنند.

عزت‌الله اکبری تالارپشتی، رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی برنا با بیان اینکه استارت‌آپ‌ها جزء بهترین و کم‌دردسرترین مشاغل و کسب و کارها محسوب می‌شوند، اظهار داشت: زمانی که شرکت اسنپ تشکیل شد هم نیاز رانندگان و هم نیاز مسافران رفع شد و این استارت‌آپ به خوبی توانسته شرایط و منافع مسافر و راننده را مدیریت کند و این جزء بهترین و سریع‌ترین روش ارائه خدمت به مردم است.

وی افزود: ما نباید برای همه چیز به دنبال قانون باشیم. مگر در آنجایی که نیاز به حمایت از کسب‌وکارهای آنلاین و دیجیتال باشد؛ در غیر این‌صورت نیاز نیست قانون پشت قانون نوشته شو؛ چون بعضی زمان‌ها این قوانین مانع رشد کسب و کارها می‌شود. به نظر من در درجه اول با مصوبات دولت می‌توان قوانین دست و پاگیر از پیش پای صاحبان استارت‌آپ را برداشت و در این مسیر هم مجلس کمک خواهد کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: حل چنین مشکلاتی در 90 درصد مواقع با تصمیمات دولت قابل رفع است و اگر دولت ورود جدی نداشته باشد، نمی‌توان امیدی به حل چنین مشکلاتی داشت.

اکبری تالارپشتی با بیان این مطلب که برای تسریع در روند توسعه فضای کسب و کار و روان کردن ورود ایده‌های جدید به این عرصه باید رقابت را افزایش داد، گفت: فضای استارت‌آپ‌ها، فضایی است که همه حوزه‌های فنی و مهندسی را شامل می‌شود و تولیدات نرم‌افزاری مرتبط با این حوزه می‌تواند صادرات را افزایش دهد و خیلی از کشورهای اروپایی خریدار چنین ایده‌ها و تولیداتی هستند.

وی افزود: متأسفانه در حوزه کسب و کارهای آنلاین خوب عمل نشده و وقتی بررسی می‎‌شود تازه متوجه می‌شویم که دستگاه‌های دولتی مانع رشد و ظهور و بروز پلتفرم‌های کسب و کار دیجیتال هستند. یعنی ملت کار خود را انجام می‌دهند اما دولت اجازه نمی‌‎دهد و همین صحبت‌ها از جانب دولت نشان می‌دهد که واقعاً مسئولان ما از لحاظ فکری به‌روز نیستند. البته این دولت فعلاً تازه مستقر شده و اراده کار دارد و اگر تتمه دولت قبل بگذارد، می‌تواند کار کند.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: صاحبان کسب و کار آنلاین هیچ هزینه‌ای برای دولت ندارند. خودشان خودکفا هستند و حتی می‌توانند برای دولت درآمدزایی داشته باشند و به خلق ثروت در کشور کمک کنند، پس جزء بهترین مشاغل محسوب می‌شود. از دولت جدید خواهش می‌کنم موانعی مانند اینماد و دیگر موانع پیش روی کسب و کارهای آنلاین را از جلوی پای استارت‌آپ‌ها بردارد تا بتوانند فراگیر و رشد کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز