شرایط دریافت وام نهضت ملی مسکن

۱۴۰۱/۰۲/۱۲ - ۰۹:۰۵:۱۰
کد خبر: ۱۳۲۴۸۰۴
شرایط دریافت وام نهضت ملی مسکن
پروژه نهضت ملی مسکن با همه اما و اگرهایش اجرا شد. ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی از برنامه هایی است که خبرگان حوزه مسکن برایش فرجام خوشایندی متصور نیستند. اما نگاه مردم به این ماجرا چیست؟

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا، از هم اکنون صف ۲٫۵ میلیون نفری برای خانه دار شدن در مسکن ملی وجود دارد. این متقاضیان قرار است در ازای تسیهلات ساخت و ساز و نه خرید، ماهانه مبلغی را به‌عنوان قسط بپردازند.

اخبار قدیمی تر نهضت ملی مسکن، کمترین مبالغ این تسهیلات را ۱٫۸ میلیون تومان تعیین کرده بودند اما در اخبار جدید مبلغ اقساط ماهانه بین ۳ تا ۴ میلیون تومان است.
 این درحالی است که برخی منتقدان اقتصادی تردید دارند که با توجه به نوسانات اقتصادی پیش رو، قیمت اقساط تعیین شده به صورت قطعی تا به انتها بدون تغییر باقی بماند.

معاون وزیر راه و شهرسازی در این خصوص گفت: تکلیف دولت در زمینه تولید مسکن و حمایت از اقشار کم درآمد آن است تا با برنامه ریزی های انجام شده ظرفیت تأمین مسکن برای دهک‌های مختلف را فراهم کرده و با مدیریت هزینه و زمین قیمت تمام شده مسکن را به حداقل برساند.
**شرایط وام نهضت ملی مسکن چیست؟
مدت زمان بازپرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن حداکثر ۲۰ سال است که می‌تواند به انتخاب متقاضی دوره بازپرداخت کوتاه‌تر هم باشد و تعیین کننده مبلغ اقساط نیز مدت زمان بازپرداخت آن است.
**نهضت ملی مسکن از برنامه فراتر رفت
 بر اساس اعلام محمود محمودزاده ـ معاون وزیر راه و شهرسازی، دولت از هدف ساخت سالیانه یک میلیون واحد مسکونی فراتر رفته است.
 او در تازه‌ترین آماری که ارایه داده گفته است: ۵۳۰ هزار واحد طرح اقدام ملی مسکن، ۳۲۱ هزار واحد نهضت ملی مسکن و ۱۰۸ هزار واحد طرح خودمالکی که برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شده، در حال اجرا است.
دولت وظیفه‌ی ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال را دارد که در مسکن شهری معادل سالی ۸۰۰ هزار واحد می‌شود و ۲۰۰ هزار واحد دیگر ساخت مسکن روستایی است؛ اکنون از سقف ساخت‌وساز مسکن شهری هم جلوتر هستیم.
معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: علاوه بر ساخت ۳۲۱ هزار واحد، ۱۰۸ هزار واحد نیز در قالب پروژه‌های خودمالک اخذ تسهیلات شده و به بانک معرفی شده‌اند. جمع این ارقام ۴۳۰ هزار واحد مربوط به ساخت مسکن شهری است و آمار ساخت مسکن روستایی جدا است.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز