تفاهمنامه ارتقای بهره وری تولیدات کشاورزی با بهره گیری از ظرفیت دانش بنیان ها

۱۴۰۱/۰۳/۰۳ - ۱۴:۵۲:۳۳
کد خبر: ۱۳۳۲۵۳۷
تفاهمنامه ارتقای بهره وری تولیدات کشاورزی با بهره گیری از ظرفیت دانش بنیان ها
شرکت سرمایه‌گذاری کشاورزی کوثر تفاهم نامه را با مرکز شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری امضاء کرد تا با بهره گیری از ظرفیت شرکت های دانش بنیان، بهره وری را در تولیدات کشاورزی افزایش پیدا کند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا، تفاهم نامه همکاری سه جانبه بین شرکت سرمایه‌گذاری کشاورزی کوثر، مؤسسه توسعه کسب و کار رویش کوثر، مرکز شرکت ها و مؤسسات دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در محل هلدینگ کوثر امضاء شد.

در این نشست محمد صادق واعظی مدیرعامل هلدینگ کشاورزی کوثر گفت: استفاده از ظرفیت حوزه‌های دانشی در کسب و کارهای محوری همواره در دستور کار ما بوده است؛ بنا داریم از خدمات شرکت‌های دانش‌بنیان استفاده بیشتری کنیم. ضمن اینکه در برخی شرکت‌های دانش‌بنیان برای بهبود زنجیره ارزش هم مشارکت خواهیم کرد. 

واعظی افزود: هلدینگ کشاورزی کوثر به دلیل بورسی بودن، بزرگترین هلدینگ کشاورزی در کشور محسوب می‌شود؛ به دلیل تنوع زیاد هم بزرگ‌ترین در حد خود هستیم که در 7  حوزه فعالیت داریم که می‌توان به حوزه طیور، حوزه مرغ گوشتی، حوزه مرغ تخمگذار، حوزه دام سبک و سنگین، حوزه آبزیان و حوزه محصولات گلخانه‌ای اشاره کرد. 

وی افزود: چون در برخی از این حوزه های محوری پیشگام هستیم ارتباط گسترده‌ای با موسسات پژوهشی و دانشی و علمی داریم. 

مدیرعامل هلدینگ کشاورزی کوثر گفت: در دنیا مرسوم است که هر چه بیشتر به سمت استفاده از ظرفیت‌های شرکت های دانش بنیان بوند توفیقات بیشتری به دست می‌آورند لذا ما هم بنا داریم با ارتقای بهره وری و افزایش محصولات و کاهش قیمت تولید رضایت بیشتر مصرف کننده را به دست آوریم. 

همچنین در این نشست، علیرضا یوزباشی مدیرعامل موسسه توسعه کسب و کار رویش کوثر گفت: رویکرد این موسسه از نیمه سال ۱۴۰۰ در حوزه دانش‌بنیان و توانمندسازی‌ها تغییر پیدا کرده است و تلاش دارد تا با مشاوره مدیریت و توسعه مدیریت و بها دادن بیشتر به دانش بنیان‌ها گام‌های اساسی برداریم. 

وی افزود: این موسسه نوین، پیشران موسسه اقتصادی کوثر است ولی به دنبال شو استفاده از دانش‌بنیان‌ها نیستیم زیرا از سال‌ها قبل نقشه راهی برای ارتقا از مسیر علم و دانش داشته‌ایم و برنامه ترسیم کرده ایم.

یوزباشی افزود: سالجاری بنا داریم در حوزه طیور از علم و دانش شرکت های دانش بنیان استفاده بیشتری کنیم زیرا طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب تنها راه نجات کشور استفاده بیشتر از شرکت‌های دانش‌بنیان است. 

همچنین در این نشست رضا اسدی فرد رئیس مرکز شرکت ها و موسسات دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: در سال جاری فضای کار بیشتری برای بهره مندی از ظرفیت های شرکت های دانش بنیان وجود دارد و سازمان های دولتی استقبال بیشتری در این زمینه داشته اند لذا باید تلاش کنیم گفتمان مقام معظم رهبری در زمینه نامگذاری شعار سال رو زمین نماند. 

 وی افزود: دارایی دانش و علم در جمهوری اسلامی طبق نظر دنیا کم نظیر بوده و پر از دستاورد است ولی ضعف اصلی عدم اتصال آن به صنعت و حوزه‌های اقتصادی مانند خودرو، کشاورزی، معدن و ... است؛ متاسفانه بخش زیادی از اقتصاد ایران دانش بنیان نشده است لذا باید با بهره گیری بیشتر از دانش بنیان ها ارزش افزوده بیشتری نصیب کشورمان کنیم. 

اسدی فر گفت: شرکت‌های دولتی باید سهام خود را در شرکت های دانش بنیان به زیر ۵۰ درصد ببرند تا این شرکت ها طبق قانون بتوانند از تسهیلات و حمایت های بیشتری استفاده کنند. 

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز