هدف اوپک ثبات بازار نفت است یا کاهش و افزایش قیمت؟

۱۴۰۱/۰۴/۰۵ - ۱۶:۱۵:۱۶
کد خبر: ۱۳۴۱۱۸۰
هدف اوپک ثبات بازار نفت است یا کاهش و افزایش قیمت؟
دبیر کل اوپک گفت: که هدف مشترک اوپک و شرکای آن ثبات بازار است نه کاهش یا افزایش قیمت‌ها.

به گزارش خبرنگاراقتصادی خبرگزاری برنا، هدف اوپک هماهنگ کردن و یکسان سازی سیاست های نفتی بین کشورهای عضو ، به منظور تضمین قیمت های منصفانه و پایدار برای تولیدکنندگان نفت است. عرضه کارآمد، اقتصادی و منظم نفت به کشورهای مصرف کننده؛ و بازگشت عادلانه سرمایه برای کسانی که در این صنعت سرمایه گذاری می کنند.

محمد بارکیندو، دبیر کل اوپک گفت: که هدف مشترک اوپک و شرکای آن ثبات بازار است نه کاهش یا افزایش قیمت‌ها.

وی در پاسخ به این سوال که آیا بازگشت ۹.۷ میلیون بشکه در روز به بازار طبق آخرین تصمیم اوپک پلاس به کاهش قیمت نفت کمک می‌کند، گفت: نمی‌توانیم به بازار دیکته کنیم که چه باید بکند.

 بارکیندو تصریح کرد: تعادل دائمی عرضه و تقاضا در اختیار همه تولیدکنندگان است.

ائتلاف اوپک در آخرین نشست خود افزایش تولید ۶۴۸ هزار بشکه‌ای در ماه جولای و همین میزان در ماه اوت را تصویب کرد.

242_617

یک منبع اوپک پلاس گفته بود که به احتمال زیاد این گروه با افزایش تولید نفت در محدوده ۶۰۰ هزار بشکه در روز در ماه جولای موافقت می‌کند که از افزایش ماهانه قبلی ۴۳۲ هزار بشکه در روز بیشتر است.

بر اساس تصمیم اوپک پلاس، افزایش تولید ۶۴۸ هزار بشکه‌ای به این معناست که افزایش مصوب حدود ۲۱۶ هزار بشکه در روز بیشتر از قبلی است.

در پی این گزارش، بر اساس آخرین داده ها، پنج کشور اول تولیدکننده نفت آمریکا ، عربستان سعودی، روسیه، کانادا و چین هستند. ایالات متحده در سال 2017 از روسیه برای کسب مقام دوم پیشی گرفت و یک سال بعد از عربستان سعودی، رهبر سابق این کشور پیشی گرفت و به بزرگترین تولیدکننده نفت جهان تبدیل شد.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز