امسال از انتشار جدول قطع برق خبری نیست

۱۴۰۱/۰۴/۱۴ - ۱۱:۴۹:۴۲
کد خبر: ۱۳۴۷۱۳۱
امسال از انتشار جدول قطع برق خبری نیست
مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران گفت: امسال وضعیت شبکه برق کشور در شرایط قابل قبولی قرار دارد و این امر به جهت همکاری بسیار خوب هم‌وطنان به‌خصوص کارمندان ادارات و نهادها است.

به گزارش خبرگزاری برنا، تابستان سال گذشته بود که در خبرگزاری های رسمی جدول قطع برق مناطق 22 گانه تهران به چشم میخورد. آن­روزها قطعی برق معضل بزرگی بود که در گرمای تابستان اتفاق میوفتاد. اما در تابستاان سال جاری برق خانه ها و سازمان هایی فقط قطع می­شود که مصرف بی­رویه ای دارند.   

مصطفی رجبی مشهدی،مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران در این­باره توضیح داد: امسال وضعیت شبکه برق کشور در شرایط قابل قبولی قرار دارد و این امر به جهت همکاری بسیار خوب هم‌وطنان به‌خصوص کارمندان ادارات و نهادها است.

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران در خصوص طرح تغییر ساعات کاری ادارات گفت: طرح تغییر ساعت کاری ادارات از اقدام‌های موثری بود که امسال برای کاهش مصرف صورت گرفت و رضایت‌بخش بود. با شروع زمان اوج مصرف، ساعت کاری ادارات به پایان می‌رسد و وسایل سرمایشی از مدار خارج می‌شود و این امر کمک بسیاری به تأمین برق پایدار برای هم‌وطنان می‌کند.

برق

سخنگوی صنعت برق با اشاره به برنامه وزارت نیرو در خصوص بهینه‌سازی مصرف برق در کشور گفت: با توجه به اینکه وسایل برقی پرمصرف تأثیر بسیاری بر میزان مصرف برق دارند، وزارت نیرو طی برنامه‌ای قصد بهینه‌سازی مصرف برق از طریق نظارت بر تولیدکنندگان وسایل پربازده دارد که از این طریق می‌توان ۱۰ هزار مگاوات در مصرف برق صرفه‌جویی کرد.

وی افزود: روشنایی فروشگاه‌ها و تابلوهای تبلیغاتی از دیگر موارد مهم در مدیریت مصرف است و بحث روشنایی فروشگاه‌ها و تابلوهای تبلیغاتی خصوصاً در شب می‌تواند تأثیر بسیاری در افزایش میزان مصرف برق داشته باشد که طی اطلاع‌رسانی و اقدام‌های موثری که انجام شد، شاهد کاهش روشنایی کمتر فروشگاه‌ها و تابلوهای تبلیغاتی نسبت به سال‌های گذشته هستیم که این امر کمک بسیاری به پایداری شبکه برق کشور و تأمین برق مطمئن برای کلیه هم‌وطنان خواهد کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز