واردات ذرت و سویا در قبال صادرات اوره/ تهاتر ایران و برزیل چوب دو سر سود

۱۴۰۱/۰۴/۲۳ - ۲۲:۲۹:۵۰
کد خبر: ۱۳۵۱۰۹۹
واردات ذرت و سویا در قبال صادرات اوره/ تهاتر ایران و برزیل چوب دو سر سود
دبیر انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی ایران گفت: بیشترین تهاتر ما با برزیل است یعنی به جای اوره ذرت و سویا وارد می‌کنیم، یعنی با همان کشتی که اوره را تخلیه می‌کنیم در راه برگشت نهاده دامی وارد می‌کنیم که رقم آن حدود یک میلیون تن است.

  به گزارش خبرگزاری برنا، تهاتر از جمله روش هایی برای دور زدن تحریم ها است که نه سیخ می‌سوزد و نه کباب. 

احمد مهدوی ابهری، دبیر انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی در گفت‌وگویی، درباره تهاتر محصولات پتروشیمی با کالا اظهار داشت: در حال حاضر صادرات به خوبی در حال انجام است و علاوه بر بازگرداندن ارز حاصل از صادرات بخشی از محصولات را نیز با نهاده‌های دامی تهاتر می‌کنیم، مثلا اوره صادر و نهاده دامی وارد می‌کنیم. 

وی افزود: بیشترین تهاتر ما با برزیل است یعنی به جای اوره ذرت و سویا وارد می‌کنیم، یعنی با همان کشتی که اوره را تخلیه می‌کنیم در راه برگشت نهاده دامی وارد می‌کنیم که رقم آن حدود یک میلیون تن است. 

دبیر انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی ایران تصریح کرد: ما مشکلی برای بازگشت ارز نداریم اما شاید بازگرداندن درآمد حاصل از صادرات محصولات پتروشمی به صورت تهاتر آسان‌تر باشد. 

وی تاکید کرد: ما بیشتر ارز حاصل از صادرات را به سامانه نیما عرضه می‌کنیم که رقم آن از ابتدای فروردین سال ۱۴۰۱ تا پایان خرداد ۳ میلیارد و ۶۲۴ میلیون دلار بوده است.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز