اعتصاب کارگران شرکت دوو در کره

۱۴۰۱/۰۴/۳۰ - ۰۳:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۵۳۳۹۷
اعتصاب کارگران شرکت دوو در کره
کارگران پیمانکار بندر شرکت مهندسی دریایی و کشتیرانی دوو از ماه گذشته میلادی دست به اعتصاب زده‌اند و خواستار افزایش 30 درصدی حقوق خود هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا، کارگران پیمانکار بندر شرکت مهندسی دریایی و کشتیرانی دوو از ماه گذشته میلادی دست به اعتصاب زده‌اند و خواستار افزایش 30 درصدی حقوق خود هستند.

این کارگران بارانداز اصلی شرکت دوو را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در شهر گِئوجه اشغال کرده و حدود یک ماه است جلوی فعالیت شرکت را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ گرفته‌اند.

منابع آگاه می‌گویند مذاکرات بین کارفرمایان و نمایندگان کارگران در جریان است و حالا کارگران تقاضای خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به افزایش 15 درصدی حقوق کاهش داده‌اند.

مقامات اتحادیه کارگران اعتصاب‌کننده گفته که شرکت پیشنهاد افزایش 4.5 درصدی حقوق را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ مطرح کرده و نمی‌خواهد آن را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بیشتر کند.

در حالی قرار است مذاکرات دو طرف ادامه پیدا کند که دولت کره جنوبی با افزایش فشار علیه کارگران اقدام آنها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ غیرقانونی و غیرقابل قبول خوانده و گفته این مسئله خسارت بزرگی به صنعت کشتی‌سازی زده است.

این شرکت در طول بحران طی سال‌های گذشته حقوق کارگران را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ کاهش داده بود و آنها خواستار افزایش دوباره حقوق خود هستند.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز