رشد دانش بنیان های ایرانی خارجی هارا حیرت زده کرد

۱۴۰۱/۰۵/۱۱ - ۱۵:۴۵:۰۹
کد خبر: ۱۳۵۹۲۹۵
رشد دانش بنیان های ایرانی خارجی هارا حیرت زده کرد
رئیس سازمان توسعه تجارت می‌گوید رشد قابل توجه فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی باعث شده بسیاری از کشورهای خارجی از مشاهده این تغییرات تعجب کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا، علیرضا پیمان‌پاک در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری معاونت علمی ریاست جمهوری و شرکت نمایشگاه‌ها اظهار کرد: خوشبختانه در حدود یکسال گذشته در زمینه توسعه فعالیت‌های صادراتی و معرفی شرکت‌های ایرانی به طرف‌های خارجی پیشرفت‌های قابل توجهی داشته‌ایم که این موضوع به طور خاص در حوزه تولیدات دانش‌بنیان اهمیت فراوانی دارد.

وی با بیان این‌که بسیاری از فعالان اقتصادی خارجی میزان پیشرفت شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی را باور نمی‌کنند، بیان کرد: خوشبختانه با وجود تحریم‌ها ما دستاوردهای قابل توجهی در این حوزه داشته‌ایم و ایران به یکی از کشورهای پیشرو در رابطه با تولیدات دانش‌بنیان تبدیل شده است و این موضوع می‌تواند به توسعه همکاری‌های بین‌المللی ما با شرکت‌های خارجی کمک کند.

رئیس سازمان توسعه تجارت با بیان این‌که این سازمان از تولیدات دانش‌بنیان حمایتی همه‌جانبه خواهد کرد گفت: استفاده از روش‌های نوآورانه و استارت‌آپی می‌تواند رمز موفقیت ما در این حوزه باشد تا سازمان توسعه تجارت نیز تلاش خواهد کرد در حوزه‌هایی که کالاهای ایرانی توان رقابت دارند حمایت‌های خود را نهایی کند.

پیمان‌پاک با اشاره به برنامه ریزی‌های انجام شده در صندوق سرمایه گذاری صادراتی توضیح داد: در این صندوق تلاش می‌شود برای شرکت‌های دانش‌بنیانی که ظرفیت حضور در فضاهای تجاری را دارند مقدمات لازم برای جذب سرمایه‌گذار یا تامین مالی فراهم شود تا در گام بعدی این شرکت‌ها امکان حضور در بازارهای صادراتی را پیدا کنند. در کنار صندوق توسعه ملی بانک‌ها نیز اعلام آمادگی کردند تا در این حوزه فعال شوند.

وی خاطر نشان کرد: بر اساس ایده‌ای که از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ارائه شده این طرح حمایتی در دستور کار قرار گرفته است و تلاش می‌شود در همین گام‌های ابتدایی شرایط طوری فراهم شود که شرکت‌های دانش‌بنیان بدون کمترین مشکل به اهداف خود دست پیدا کنند.

انتهای پیام/

نظر شما