بازار کار روسیه با بهبود وضعیت روبل برای خارجی ها جذاب تر شد

۱۴۰۱/۰۵/۱۸ - ۱۶:۲۱:۲۱
کد خبر: ۱۳۶۱۸۰۹
بازار کار روسیه با بهبود وضعیت روبل برای خارجی ها جذاب تر شد
نتیجه بازار کار روسیه برای خارجی ها جذاب تر شده ، زیرا درآمد آنها به ارز خارجی افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا، خبرگزاری تاس روز دوشنبه با استناد به داده های شبکه حسابرسی و مشاوره FinExpertiza گزارش داد که بیش از 3.12 میلیون نفر در سه ماهه دوم سال 2022 برای کار وارد روسیه شده اند.

بر اساس گزارش راشاتودی، در سه ماهه دوم سال 2022، 4.16 میلیون خارجی جزء مهاجرین به این کشور بودند، که 3.12 میلیون نفر (75٪) کار را به عنوان هدف ورود ذکر کردند.
این شرکت تحلیلی در گزارش خود گفت: این یک ارزش سه ماهه بالا برای کل دوره آمار موجود از سال 2017 است.

خبرگزاری روسی نوشت: تعداد افرادی که به دنبال کار هستند یک سوم بیشتر از زمان مشابه در سال گذشته است که 2.34 میلیون خارجی برای کار به روسیه آمده بودند.

به گفته النا تروبنیکووا، رئیس FinExpertiza، سه ماهه اول سال به دلیل افت شدید روبل به دلیل فشار تحریم های مرتبط با اوکراین، با خروج مهاجران کار همراه بود. با این حال، از آنجایی که روبل ضررهای خود را در اوایل آوریل به دلیل تغییر در سیاست پولی روسیه و تحریم‌های متقابل جبران کرد، تعداد ورودی‌ها به این کشور افزایش یافت.
به گفته این تحلیلگر، در حالی که برخی از مهاجران قبلا در روسیه بودند، افراد جدید بسیاری در طول سه ماه گذشته خواستارورود به روسیه بودند.

او گفت: "این در درجه اول تحت تاثیر روبل قوی غیرمنتظره قرار گرفت، در نتیجه بازار کار روسیه برای خارجی ها جذاب تر شده است، زیرا درآمد آنها به ارز خارجی افزایش یافته است."

علاوه بر تقویت روبل، تحلیلگران گفتند که رشد صنعت ساخت و ساز بسیاری از تازه واردان را جذب کرده است، زیرا این حوزه تعداد زیادی از خارجی ها را به کار می گیرد.

طبق داده های FinExpertiza، حدود نیمی از کل کارگران مهاجر (1.54 میلیون نفر) از ازبکستان، حدود 52000 نفر از تاجیکستان و تعداد فزاینده ای از کارگران از قرقیزستان، ارمنستان، آذربایجان، بلاروس، قزاقستان، چین، اوکراین و مولداوی وارد شده اند.
داده ها نشان می دهد که به غیر از جمهوری های شوروی سابق، بسیاری از کارگران از اتحادیه اروپا، ایالات متحده، چین، هند و امارات متحده عربی آمده اند.

انتهای پیام/

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز