از سفته و برات الکترونیک تا پرداخت تسهیلات آنلاین در دولت الکترونیک

۱۴۰۱/۰۶/۰۵ - ۰۹:۴۴:۱۶
کد خبر: ۱۳۶۹۰۳۲
از سفته و برات الکترونیک تا پرداخت تسهیلات آنلاین در دولت الکترونیک
کارشناس اقتصادی با بیان اینکه یکی از دستگاه‌های مهم در تحقق دولت الکترونیک بانک‌ها هستند، گفت: خدمات بانکی از قبیل افتتاح حساب، درخواست وام‌های خرد، سفته و برات و امضاهای دیجیتال باید به صورت الکترونیک انجام شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا، علی قنبری، عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس درباره ضرورت الکترونیکی شدن اسناد تجاری و فراگیری سفته و برات الکترونیک در راستای دولت الکترونیک اظهار داشت: سال‌هاست که موضوع دولت الکترونیک مطرح شده و در راستای تقویت آن گام‌هایی هم برداشته شده است. درواقع دولت الکترونیک ایده‌ای خوب و کارآمد محسوب می‌شود که در کشورهای توسعه‌یافته پیاده‌سازی شده و نتیجه مطلوبی در پی داشته است.

وی افزود: دولت الکترونیک هزینه‌های دولت را کاهش می‌دهد، شفافیت را توسعه می‌بخشد و نظارت را هم تقویت می‌کند و از سوی دیگر با دولت الکترونیک روند ارائه خدمات مورد نیاز مردم سرعت بسیار زیادی خواهد یافت و به تبع آن رضایت مردم افزایش می‌یابد.

کارشناس اقتصاد، سفته، برات و امضاهای الکترونیک را بهترین راهکار برای کاهش هزینه‌های دولتی عنوان کرد و در این رابطه گفت: همه چیز باید شفاف باشد و یکی از ابزارهای مهم برای شفافیت دولت الکترونیک است و ملزومات دولت الکترونیک باید رعایت شود. اینکه مثلا دولت الکترونیک را به یک یا چند خدمت عادی محدود کنیم اصلاً ایده مناسبی نیست بلکه معنای دولت الکترونیک را با این کار تنزیل داده‌ایم. دولت الکترونیک معنا و مفهموم گسترده‌ای را در خود جای داده و با عدالت پیوند خورده است. 

قنبری نقش خدمات الکترونیکی بانکی را در رونق دولت الکترونیک مهم و اساسی توصیف کرد و گفت: دولت الکترونیک دایره و گستره وسیعی دارد. همین خدمات بانکی را می‌توان ذیل دولت الکترونیک تعریف کرد، لذا خدمات بانکی ازقبیل افتتاح حساب، درخواست وام‌های خرد، سفته و برات و امضاهای دیجیتال باید به صورت الکترونیک انجام شود. اگر همه این موارد را به دولت الکترونیک اضافه کنیم هم شفافیت بهبود پیدا می‌کند و هم ارائه خدمات بانکی سرعت می‌گیرد.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز