رشد ۸۰ درصدی قیمت برق و گاز در انگلیس

۱۴۰۱/۰۶/۰۵ - ۱۰:۴۹:۲۶
کد خبر: ۱۳۶۹۰۷۰
رشد ۸۰ درصدی قیمت برق و گاز در انگلیس
در انگلیس نیز مردم با تورم بالا دست و پنجه نرم می کنند. در ماه جولای، نرخ تورم به 10.1 درصد رسید که بالاترین نرخ تورم در 40 سال گذشته است.

به گزارش خبرگزاری برنا، "جانی مارشال" از کارشناسان اندیشکده Resolution هشدار می‌دهد: فاجعه در زمستان امسال رخ می‌دهد، زیرا قبض‌های انرژی می‌تواند آسیب‌های فیزیکی و مالی جدی به خانواده‌ها در سراسر بریتانیا وارد کند.

هزینه های انرژی بزرگترین محرک تورم در این کشور است که باعث افزایش قیمت ها به بیش از 10 درصد در ماه جولای شده است. سیتی بانک پیش بینی کرده است که تورم در اوایل سال آینده به 18 درصد برسد.

در انگلیس نگرانی ها در مورد پیامدهای اجتماعی افزایش شدید قیمت انرژی در حال افزایش است.

به نوشته نشریه "دی سایت" آلمان، در انگلیس مصرف کنندگان باید از ماه اکتبر 80 درصد بیشتر از قبل برای هزینه برق و گاز بپردازند. نهاد تعیین سقف قیمت انرژی در انگلیس Ofgem روز گذشته آخرین سقف قیمتی را اعلام کرد که شرکت‌های برق اجازه دارند از مشتریان خود شارژ کنند. بر این اساس، خانوارها سالانه به طور متوسط ​​3549 پوند (4205 یورو) برای گرمایش و برق پرداخت خواهند کرد که افزایش 80 درصدی را نشان می دهد.

این سقف قیمت قرار است دوباره در ژانویه افزایش یابد - و احتمالاً به بیش از 4000 پوند برسد.

در ماه آوریل، هزینه انرژی سالانه برای یک خانوار متوسط ​​حدود 54 درصد افزایش یافته بود. سقف هزینه انرژی در آن زمان 1971 پوند بود. زمستان گذشته سقف انرژی به 1200 پوند رسید.

در انگلیس نیز مردم با تورم بالا دست و پنجه نرم می کنند. در ماه جولای، نرخ تورم به 10.1 درصد رسید که بالاترین نرخ تورم در 40 سال گذشته است.

بریتانیا در 70 سال گذشته تنها سه بار تورم دو رقمی را تجربه کرده است، یک بار در طول جنگ کره در دهه 1950 و پس از دو شوک قیمت نفت در دهه 1970.

دولت برای پیشبرد اقدامات به منظور تسکین بیشتر برای مصرف کنندگان تحت فشار است.

انتظار نمی رود اقدامات مناسبی تا پس از تصمیم گیری در مورد جانشینی بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس که باید در اوایل ماه سپتامبر اتخاذ شود، انجام شود.

تاکنون، دولت بریتانیا بسته کمکی 37 میلیارد پوندی برای کمک به مصرف کنندگان را مد نظر قرار داده است. بر این اساس همه خانوارها در زمستان امسال 400 پوند برای قبض انرژی دریافت خواهند کرد و افراد کم درآمد نیز 650 پوند دیگر دریافت خواهند کرد.

با این حال، این اقدامات از طرف مخالفان به عنوان ناکافی مورد انتقاد قرار گرفته است. سازمان‌های خیریه و سلامت قبلاً نسبت به عواقب گرانی انرژی به‌ویژه برای فقرا هشدار داده‌اند. بر این اساس بسیاری از خانوارها در این شرایط باید بین گرم کردن خانه یا خرید مواد غذایی یکی را انتخاب کنند.

انتهای پیام/

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز