امکان انتقال زائران از مرزها به داخل عراق فراهم نیست

۱۴۰۱/۰۶/۱۸ - ۱۱:۴۶:۲۸
کد خبر: ۱۳۷۴۹۷۸
امکان انتقال زائران از مرزها به داخل عراق فراهم نیست
استاندار خوزستان گفت: تا زمانی که سازوکار لازم در خاک عراق برای انتقال زائران فراهم نشود، مرز‌های شلمچه و چذابه بسته خواهند ماند.

به گزارش خبرگزاری برنا، صادق خلیلیان در گفت و گو با رسانه ملی با اشاره به عبور بیش از ۱۴۰ هزار نفر از مرز‌های شلمچه و چذابه در روز گذشته گفت: مرز عراق به هیچ عنوان ساختار و امکاناتی که بتواند چنین جمعیتی را مدیریت کند، ندارد.
آقای خلیلیان با اشاره به دمای بالای هوا در خوزستان گفت: آنطرف مرز هیچ کس نیست که زائران را ساماندهی کند.
استاندار خوزستان افزود: دیروز ۴۰ دستگاه اتوبوس را به آن سمت مرز شلمچه بردیم و زواری که خارج شده بودند به بصره منتقل کردیم.
آقای خلیلیان در خصوص وضعیت افرادی که آن طرف مرز چذابه گرفتار شده بودند گفت: حدود ۳۰ دستگاه اتوبوس نیز برای انتقال زائران از مرز به سمت العماره اعزام شد، اما الان دیگر گنجایشی برای زائران جدید نیست.
وی افزود: مسیر‌هایی که از اهواز و سایرشهر‌ها به این مرز منتهی می‌شوند نیز بسته است.
استاندار خوزستان با تاکید بر نبود امکانات در مرز عراق از همه هموطنان خواست به هیچ وجه به سمت چزابه و شلمچه حرکت نکنند.
خلیلیان گفت: در بیابان‌های عراق بعد از مرز وقتی که زائران از کشور خارج می‌شوند سرگردان می‌شوند و هیچ کس امکاناتی در دسترس نیست.
استاندار خوزستان افزود: امکانات و خودرو در خاک عراق برای انتقال این حجم از زائران وجود ندارد و با توجه به این که ستاد مرکزی هم مرز‌ها را بسته اعلام کرد، مرز‌های شلمچه و چزابه هم بسته است و هموطنان از حرکت به سمت این دو مرز خودداری کنند.
وی در خصوص وضعیت افرادی که در پایانه‌های مرزی منتظر باز شدن مرز هستند گفت: خوشبختانه در سمت مرز‌های خودمان مواکب حضور دارند، دستگاه‌های دولتی هستند و زائران تغذیه، آب دریافت می‌کنند و امکانات و سرویس‌های بهداشتی در اختیار آن‌ها است.
استاندار خوزستان در پایان خاطرنشان کرد، در مرز‌های خودمان امنیت برقرار است و جای نگرانی نیست ما تلاش می‌کنیم زائرانی را که از گیت‌های خروجی کشور به سمت عراق رفتند به شهر‌های داخلی عراق منتقل کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز