سوئد نشت خط لوله روسیه را بررسی می کند

۱۴۰۱/۰۷/۰۶ - ۱۴:۲۸:۱۷
کد خبر: ۱۳۸۱۶۶۷
سوئد نشت خط لوله روسیه را بررسی می کند
سخنگوی پلیس ملی سوئد گفت: «ما گزارشی تهیه کرده‌ایم و خرابکاری لوله ها فاحش است.»

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا، پلیس سوئد تحقیقات مقدماتی را درباره حمله خرابکارانه احتمالی به خطوط لوله 1 و 2 نورد استریم روسیه، پس از گزارش چندین نشت عمده به دنبال کاهش ناگهانی فشار بر سه خط لوله این شبکه در روز دوشنبه، آغاز کرده است.

به گزارش رویترز، سخنگوی پلیس ملی گفت: «ما گزارشی تهیه کرده‌ایم و خرابکاری لوله ها فاحش است» .

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین پیشتر گفته بود: «هیچ گزینه‌ای را  در مورد چگونگی آسیب‌دیدگی خطوط لوله در شبکه گاز دریای بالتیک نمی‌توان رد کرد»

روزنامه آلمانی Tagesspiegel نیز روز سه‌شنبه گزارش داد که برلین مظنون است که افشای اطلاعات در نتیجه یک "حمله هدفمند" باشد. 

پس از آن که دانشمندان دانمارک و سوئد اعلام کردند که انفجارهای زیر آب در نزدیکی خطوط لوله را ثبت کرده اند، سوء ظن به خرابکاری افزایش یافت. 

 

در همین حال، یک مقام ارشد آمریکایی که نامش فاش نشده است به خبرگزاری فرانسه گفت که واشنگتن در مورد علت این خسارات حدس و گمان نمی زند، اما "آماده حمایت" از اروپا در تحقیق درباره این حادثه است.

خط لوله نورد استریم 1 در سال 2011 به پایان رسید و ساخت نورد استریم 2 در سال 2018 آغاز شد.

فشار سیاسی و تحریم های ایالات متحده باعث تاخیرهای متعددی قبل از تکمیل خط جدیدتر در سال 2021 شد، اگرچه این خط لوله هرگز به صورت آنلاین عرضه نشد. 

دولت آلمان گواهینامه نورد استریم 2 را دو روز قبل از آغاز حمله نظامی روسیه به اوکراین در اواخر فوریه به حالت تعلیق درآورد و از آن زمان از افتتاح آن خودداری کرده است.

انتهای پیام/

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز