تخریب خطوط نورد استریم اتحادیه اروپا را در «فقر انرژی» فرو برد

۱۴۰۱/۰۷/۲۳ - ۱۳:۴۸:۲۵
کد خبر: ۱۳۸۶۸۲۸
تخریب خطوط نورد استریم اتحادیه اروپا را در «فقر انرژی» فرو برد
معاون نخست وزیر اتحادیه اروپا گفت: تخریب خطوط لوله گاز روسیه امنیت انرژی اتحادیه اروپا را تهدید کرده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا، الکساندر نواک معاون نخست وزیر روسیه در حاشیه مجمع هفته انرژی روسیه توضیح داد که عاملان حملات به خطوط لوله گاز طبیعی نورد استریم امید اتحادیه اروپا برای تامین انرژی ایمن و پایدار را از بین برده است.

نواک روز جمعه گفت:«کسانی که این اقدام تروریستی را طراحی و مرتکب شدند اساساً اروپا را در فقر انرژی فرو برده اند.»

وزیر سابق انرژی پیش از این گفته بود که روسیه همچنان قادر است از طریق رشته نورد استریم 2 که دست نخورده باقی مانده است، گاز طبیعی به اتحادیه اروپا تامین کند. 

پوتین همچنین پیشنهاد ایجاد یک "هاب گاز" جدید در ترکیه را برای انتقال حجم ترانزیتی به منطقه دریای سیاه داد. 

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه در دیدار رهبران در اوایل هفته جاری از این ایده حمایت کرد.

خطوط لوله گاز نورد استریم 1 و 2 طراحی شده برای انتقال مستقیم گاز طبیعی روسیه به آلمان و دور زدن کشورهای ترانزیتی از جمله اوکراین و لهستان، ماه گذشته به دنبال یک سری انفجارهای قوی زیر آب در جزیره بورنهولم دانمارک به طور ناگهانی فشار خود را از دست داد.

رویترز به نقل از یک بازپرس سوئدی گزارش داد، در این بین، استکهلم طرح تشکیل یک تیم تحقیقاتی مشترک رسمی همراه با آلمان و دانمارک برای بررسی انفجارها را رد کرده است.

 ظاهراً سوئد استدلال می‌کند که یافته‌های خود آنقدر حساس است که حتی با سایر کشورهای اتحادیه اروپا به اشتراک گذاشته نمی‌شود. هر سه کشور همچنین از دادن دسترسی روسیه به این کاوشگر خودداری کردند.

روسیه پیش از آغاز عملیات نظامی خود در اوکراین و تحریم های متعاقب آن، بیش از 40 درصد از نیازهای گاز اتحادیه اروپا را پوشش می داد.

 ذخایر در سال جاری به شدت کاهش یافته است و بحران انرژی را تشدید کرده است زیرا اتحادیه اروپا به دنبال کاهش وابستگی خود به انرژی روسیه و مجازات مسکو است. در همین حال، ایالات متحده در ماه های اخیر عرضه LNG خود به اروپا را افزایش داده است و اکنون تقریباً نیمی از واردات LNG بلوک را پوشش می دهد، تقریباً دو برابر سهم ثبت شده در سال 2021.

انتهای پیام/

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز