‌تأمین یک میلیارد یورو ارز ‌واردات خودرو‌ بر اساس استاندارد وزارت صمت

۱۴۰۱/۰۸/۰۸ - ۰۹:۲۵:۴۷
کد خبر: ۱۳۹۲۴۰۷
‌تأمین یک میلیارد یورو ارز ‌واردات خودرو‌ بر اساس استاندارد وزارت صمت
رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرد: براساس مقررات مربوط به واردات خودرو، سقف سالیانه برای ثبت سفارش و واردات یک میلیارد دلار خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری برنا، با تأیید آیین‌نامه واردات خودرو در هیأت دولت و نشست‌های توجیهی با واردکنندگان مجاز، واردات خودرو رسما وارد فاز اجرایی شده است. در همین زمینه و با تخصیص ارز، به نظر می رسد واردات خودرو به مراحل پایانی رسیده است و به زودی خودروهای وادراتی در داخل کشور عرضه خواهد شد.

پیش از این، مدیرکل دفتر صنایع خودروی وزارت صنعت نام و شناسه ملی شرکت‌های واردکننده خودرو را اعلام کرده بود. براساس نامه توکلی لاهیجانی، مدیرکل دفتر صنایع خودروی وزارت صنعت، به باقری، مدیر دفتر مقررات صادرات و واردات، فعال‌سازی شناسه ملی شرکت‌های واردکننده خودرو در مرحله نخست آغاز شده است.

وزارت صمت، ۷ شرکت پارس خودرو، سایپا، مکث موتور، خودروسازی فردا، آرین موتور پویا، سایپا سیتروئن و کرمان موتور را برای واردات مجاز اعلام کرده است.

در نخستین گام شرکت‌های واردکننده خودرو، مشخصات فنی خودرو و چگونگی همکاری با شرکت‌هایی که قرار است با ایران در فروش و همکاری خودرویی همکاری کنند، ثبت کرده و در این راستا دفتر صنایع خودرو وزارت صنعت، معدن و تجارت درخواست‌های ارائه شده را به‌صورت دقیق و کارشناسی مورد بررسی قرار داده است.

در این میان سازمان ملی استاندارد ارزیابی خودروها را انجام داده و پس از اخذ مجوزهای لازم، تأمین ارز برای واردات صورت خواهد گرفت.

‌علی صالح‌آبادی، رئیس کل بانک مرکزی، در پاسخ به این سوال که با توجه به آغاز ثبت سفارش واردات خودرو، آیا بانک مرکزی ارز مورد نیاز واردات خودرو را تامین کرده است؟ گفت: به محض آغاز ثبت سفارش واردات خودرو، بانک مرکزی آمادگی تامین ارز مورد نیاز را دارد و تامین ارز مورد نیاز بر اساس استانداردی که وزارت صنعت تعریف کرده، انجام می‌شود.

انتهای پیام/

 

نظر شما
نظرات
رضا
|
-
|
۰۹:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
0
0
اگه با قیمتهای بالا وارد شه خیلیا قدرت خریدشا ندارن
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز