تولید و صادرات نفت روسیه در ماه اکتبر کاهش یافت

۱۴۰۱/۰۸/۰۹ - ۱۲:۰۳:۴۰
کد خبر: ۱۳۹۲۹۲۰
تولید و صادرات نفت روسیه در ماه اکتبر کاهش یافت
تولید و صادرات نفت روسیه در ماه اکتبر اندکی کاهش یافته و تولید به دلیل تحریم اتحادیه اروپا که در اوایل دسامبر پیش بینی می شود، بیشتر کاهش می یابد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا، روزنامه تجاری کمرسانت روز دوشنبه گزارش داد که تولید و صادرات نفت روسیه در ماه اکتبر اندکی کاهش یافته است واعلام کرد که تولید به دلیل تحریم اتحادیه اروپا که در اوایل دسامبر پیش بینی می شود، بیشتر کاهش می یابد.

تولید نفت روسیه تاکنون در برابر تحریم‌های غرب بر سر اوکراین انعطاف‌پذیر بوده است، اما کشورهای اتحادیه اروپا که برای دهه‌ها مصرف‌کننده اصلی نفت خام روسیه بوده‌اند، از پنجم دسامبر تحت تحریم اعمال شده توسط این اتحادیه، خرید آن را متوقف خواهند کرد.

کمرسانت با استناد به داده‌های ناشناس اعلام کرد که تولید نفت روسیه در ماه اکتبر 1.47 میلیون تن نفت در روز بوده است که معادل 10.78 میلیون بشکه در روز است که در مقایسه با 10.8 میلیون بشکه در روز گزارش شده توسط آژانس آمار روسیه در هفته گذشته در سپتامبر کمتر است.

این روزنامه همچنین گفت که صادرات نفت روسیه از طریق دریا و خط لوله از سپتامبر 2 درصد کاهش یافته و به حدود 640 هزار تن در روز (4.7 میلیون بشکه در روز) رسیده است.

یکی از دلایل کاهش تولید، سقوط تولید در پروژه دریایی اقیانوس آرام ساخالین 1 بود که توسط اکسون موبیل (XOM.N) پس از اعزام هزاران نیروی مسکو به اوکراین در فوریه رها شد.

این روزنامه گفته است که تولید نفت در این پروژه پس از شروع مجدد، کمتر از نصف حجم برنامه ریزی شده بوده است. این روزنامه قید نکرد که تولید در ساخالین 1 چه زمانی از سر گرفته شد.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز