بانکدار سابق وال استریت سقوط دلار را پیش بینی کرد

۱۴۰۱/۰۸/۱۷ - ۱۷:۱۸:۱۸
کد خبر: ۱۳۹۶۵۵۶
بانکدار سابق وال استریت سقوط دلار را پیش بینی کرد
مدیر پیشین بانک آمریکایی برادران لیمن طی اظهاراتی پیش بینی کرد که دلار آمریکا ممکن است جایگاه خود را به عنوان ارز ذخیره اصلی جهان از دست بدهد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ لارنس مک دونالد، مدیر پیشین بانک آمریکایی برادران لیمن Lehman Brothers در گفتگو با ​​خبرگزاری اسپوتنیک پیش بینی کرد که دلار آمریکا ممکن است جایگاه خود را به عنوان ارز ذخیره اصلی جهان از دست بدهد.

وی گفت: قطعاً این اتفاق خواهد افتاد. این یک مشکل کوتاه مدت نیست، شاید 20 تا 30 سال به طول بیانجامد، چرا که ایالات متحده ثروت زیادی دارد، ما قدرت نظامی زیادی داریم، اما جای هیچ سوالی نیست. سال‌های اوج دلار دقیقاً همین سال‌هاست.

به گفته مک‌دونالد، که به‌عنوان معاون رئیس بخش بدهی‌های پرخطر و معاملات اوراق بهادار قابل تبدیل در شرکت برادران لیمن فعالیت می‌کرد، استفاده از سیستم مالی جهانی سوئیفت SWIFT به عنوان سلاح ممکن است با سوق دادن بانک‌ها به سمت جایگزین‌های دیگر، به سلطه دلار آمریکا آسیب برساند.

هشدار صندوق بین‌المللی پول به آمریکا؛ تحریم روسیه سلطه دلار را تضعیف می‌کند
دستور پکن به بانک‌های دولتی چین برای حذف دلار

وی گفت: غرب باید هر 10 سال یک بار از بازی تحریم - سوئیفت استفاده کند، اما آنها از این بازی علیه چندین کشور استفاده می‌کنند.

این بانکدار سابق در ادامه گفت: (اعمال) تحریم‌ها علیه روسیه که در جنگ است، باشد، مشکلی ندارد. (اما) از نظر ایالات متحده، مشکل این است که شما با کارت تحریم به 10 کشور مختلف ضربه زده اید، بنابراین این کشورها را مجبور می کنید تا یک بلوک علیه شما تشکیل دهند. این چیزی است که در حال اتفاق است.

مک‌دونالد معتقد است که دو سال بعد، دلار احتمالاً بسیار پایین‌تر خواهد بود، زیرا کشورها و بانک‌ها به دنبال راه‌هایی برای دور زدن سوئیفت خواهند بود.

بر اساس این گزارش، کاردار چین در روسیه نیز هفته گذشته پیش بینی کرد که تغییر پرداخت به ارزهای ملی روند دلارزدایی جهانی را سرعت می بخشد.

مسکو بارها هشدار داده است که سیاست تحریمی واشنگتن اعتماد به دلار را تضعیف می کند.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه هفته گذشته گفت که ایالات متحده با استفاده از سلاح، پول خود را «بی اعتبار» کرده است. به گفته وی، سلطنت طولانی دلار به عنوان ارز ذخیره جهانی در خطر است.

انتهای پیام/

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز