توتال: برای رفاه اروپایی‌ها در روسیه می‌مانیم

۱۴۰۱/۰۸/۲۰ - ۱۰:۰۱:۰۷
کد خبر: ۱۳۹۷۵۱۶
توتال: برای رفاه اروپایی‌ها در روسیه می‌مانیم
مدیرعامل توتال انرژی، در مقابل پارلمان فرانسه از حفظ قرارداد گاز طبیعی مایع که گروهش با روسیه دارد دفاع کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ پاتریک پویانه، مدیرعامل شرکت توتال انرژی، در مقابل پارلمان فرانسه از حفظ قرارداد گاز طبیعی مایع منعقد شده توسط گروهش با روسیه دفاع و تاکید کرد که این قرارداد در درجه اول در خدمت "بهروزی" اروپایی‌ها است.


پویانه به کمیته دادستانی امور خارجه مجلس ملی گفت: "این قرارداد تنها با مسئولیت تحویل گاز طبیعی مایع به اروپا قابل توجیه است."

وی تصریح کرد: اگر به ماندن در روسیه ادامه می‌دهیم به این دلیل است که قراردادی برای گاز طبیعی مایع منعقد کرده‌ایم که به نفع رفاه مردم اروپا و تضمین امنیت عرضه برای اروپا است.


وی افزود: امسال روسیه ۲ درصد از بلوک نقدی ما را تشکیل می‌دهد. وی تأکید کرد که «فسخ یک طرفه این قرارداد» به دلیل «تعهد به استخراج گاز طبیعی مایع» غیرممکن است.


وی با هشدار به اینکه در صورت فسخ یک طرفه قرارداد، «وضعیت اروپا که امسال ۷۰ درصد گاز طبیعی مایع روسیه را وارد کرده است، به هیچ وجه بهبود نخواهد یافت»، خاطرنشان کرد: «دو راه برای مقابله با این موضوع وجود دارد: یا روسیه بر ما مسلط خواهد شد یا اروپا گاز روسیه را تحریم خواهد کرد.»


پویانه تصریح کرد: دیدگاه اردوگاه غرب در مورد درگیری در اوکراین به هیچ وجه مورد قبول اکثریت قریب به اتفاق کشور‌های جهان نیست و آن‌ها به گونه‌ای به ما نگاه می‌کنند که انگار ما در این زمینه مسئولیت مشترک داریم، زیرا ما کاری را که لازم بود انجام ندادیم. 

شنیده‌ها حاکی از آن است که پویانه شنبه گذشته از طرح گروه ۷ برای تعیین سقف قیمت نفت روسیه انتقاد کرد و تاکید کرد که این طرح «فکر بدی» است.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز