روسیه سقف قیمت نفتی را نمی‌پذیرد

۱۴۰۱/۰۹/۱۳ - ۰۷:۳۹:۰۱
کد خبر: ۱۴۰۶۴۶۶
روسیه سقف قیمت نفتی را نمی‌پذیرد
اتحادیه اروپا و گروه 7 با سقف 60 دلار در هر بشکه برای خرید نفت خام روسیه موافقت کردند اما روسیه این سقف قیمتی را نپذیرفت و اعلام مخالفت کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین روز شنبه گفت که مسکو برنامه‌ای برای به رسمیت شناختن سقف قیمتی تحمیل شده توسط غرب بر صادرات نفت دریایی روسیه ندارد و افزود که دولت در حال حاضر در حال بررسی وضعیت است.

پسکوف به خبرنگاران گفت:«اکنون در حال تجزیه و تحلیل هستیم، تدارکاتی برای چنین سقفی انجام شد. ما این سقف را نخواهیم پذیرفت و در حال ارزیابی فوری پاسخ مناسب به غرب هستیم.»

روز جمعه، اتحادیه اروپا سرانجام موافقت کرد که قیمت نفت خام دریایی روسیه را به 60 دلار در هر بشکه، که توسط ایالات متحده پیشنهاد شده بود و توسط گروه 7 در ماه سپتامبر ارائه شده بود، محدود کند.

این سقف که به دنبال تحریم بیشتر مسکو به دلیل عملیات نظامی در اوکراین است، شرکت های غربی را از بیمه یا تامین مالی کشتی های حامل نفت روسیه منع می کند، مگر اینکه محموله در سطح قیمت سقف یا کمتر از آن خریداری شود. قرار است در 5 دسامبر یا زودتر اجرایی شود.

محدودیت‌های مشابه، از جمله سقف قیمت برای سایر فرآورده‌های نفتی، قرار است در ماه فوریه اعمال شود.

روسیه بارها اعلام کرده است که نفت را به کشورهایی که در این طرح مشارکت می‌کنند نمی‌فروشد و هشدار داده است که این سقف باعث ویرانی در بازارهای انرژی خواهد شد و قیمت کالاها را حتی بالاتر خواهد برد.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز