جزئیات نهمین دور تحریم های اتحادیه اروپا علیه روسیه اعلام شد

۱۴۰۱/۰۹/۱۶ - ۱۱:۵۷:۴۰
کد خبر: ۱۴۰۸۰۵۱
جزئیات نهمین دور تحریم های اتحادیه اروپا علیه روسیه اعلام شد
بروکسل قصد دارد در نهمین بسته تحریمی، سرمایه گذاری در صنعت معدن را ممنوع کند، همچنین بانک ها، شرکت های رسانه ای و افراد را در تحریم قرار دهد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا، روزنامه فایننشال تایمز به نقل از منابع آگاه گزارش داد که کمیسیون اروپا در حال بررسی اضافه کردن ممنوعیت سرمایه گذاری در بخش معدن روسیه به بسته نهم تحریمی خود است.

بر اساس این گزارش، این ممنوعیت استثناهایی را برای برخی محصولات در صنعت معدن در نظر می گیرد. جزئیات بیشتری ارائه نشده است. 

روسیه دارای بخش معدنی گسترده ای است و بروکسل معتقد است که هدف قرار دادن آن به غرب کمک می کند تا فشار بیشتری بر اقتصاد کشور وارد کند و توانایی روسیه برای تامین مالی عملیات نظامی جاری خود در اوکراین را کاهش دهد. 

روسیه یک تامین کننده جهانی تیتانیوم، پالادیوم، طلا، سنگ آهن و اورانیوم است. به گفته سازمان همکاری اقتصادی و توسعه (OECD) مستقر در پاریس، صنعت معدن این کشور یک چهارم کل سرمایه گذاری خارجی روسیه را قبل از درگیری اوکراین تشکیل می داد.

به گفته منابع، انتظار می رود نهمین بسته تحریمی تا پایان هفته آینده تکمیل شود. این اقدام مستلزم تصویب همه 27 کشور عضو اتحادیه اروپا است.

طبق گزارش ها، این بسته شامل کنترل صادرات محصولات و فناوری های دو منظوره است که می تواند توسط صنایع دفاعی روسیه استفاده شود. تحریم های بیشتر علیه بانک ها و ساکنان روسیه؛ ممنوعیت کانال های رسانه ای روسی به عنوان تبلیغات و محدودیت در همکاری با شرکت های بازاریابی و تحقیقات بازار این کشور.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز