در گفت و گو با برنا:

ارزانی برق دلیل برق دزدی هاست/ به اندازه یک نیروگاه هزار مگاواتی برق دزدی کشف کردیم

۱۴۰۱/۰۹/۱۸ - ۰۹:۱۰:۱۰
کد خبر: ۱۴۰۸۱۴۹
ارزانی برق دلیل برق دزدی هاست/ به اندازه یک نیروگاه هزار مگاواتی برق دزدی کشف کردیم
سخنگوی صنعت برق گفت: با توجه به اینکه در ایران قیمت ها تکلیفی است و خیلی ارزانتر از قیمت های جهانی است، متاسفانه عده ای سودجو از طریق اتصال شبکه های ورود برق در سرانه هایی که راکد هستند مانند بخش های کشاورزی و حتی خانگی سوء استفاده می کنند.

مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق، در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا در خصوص استخراج رمز ارز اظهار داشت: حدود 300 مگاوات به صورت قانونی رمز ارز استخراج می‌شود که از طریق شبکه سراسری تامین شده و نسبت به سال گذشته رشد قابل ملاحظه ای نداشته است.

 رجبی مشهدی ادامه داد: هیات وزیران تسهیل نامه ای را در خصوص استخراج رمز ارز داشته و به 4 طریق امکان تغییر رمز آنها فراهم است و چیزی که ما به دنبال آنیم این است که رشد صنعت استخراج رمز ارز با توسعه انرژی تجدیدپذیر امکان پذیر می شود 

وی درباره برق دزدی افزود: با توجه به اینکه در ایران قیمت ها تکلیفی است و خیلی ارزانتر از قیمت های جهانی است، متاسفانه عده ای سودجو از طریق اتصال شبکه های ورود برق در سرانه هایی که راکد هستند در بخش های کشاورزی وخانگی استفاده می کنند.

سخنگوی صنعت برق با اشاره به جریمه افراد متخلف گفت: در صورت شناسایی این افراد، اگر به اخطار وزارت نیرو یا صنعت برق توجه نشود علاوه بر جریمه های سنگین، نسبت به جمع آوری انشعاب نیز اقدام می‌شود. 

رجبی مشهدی افزود: کشفیات ما بیش از 650مگاوات بوده که معادل نیروگاه هزار مگاواتی است که صرف استخراج رمز ارز بصورت غیر مجاز می‌شد.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز