در گفت و گو با برنا مطرح شد

خودکفایی در تولید کود های جلبکی با روش کشت شورورزی

۱۴۰۱/۰۹/۲۳ - ۱۰:۵۱:۱۰
کد خبر: ۱۴۱۰۵۵۲
خودکفایی در تولید کود های جلبکی با روش کشت شورورزی
کارشناس مدیریت منابع آب گفت: در حال حاضر کودهای جلبکی از آفریقای جنوبی و کانادا به ایران وارد می‌شود؛ با راه اندازی کشت شور ورزی در داخل کشورمان در تولید این نوع گیاه خودکفا خواهیم شد.

مجتبی پورمقدم، کارشناس مدیریت منابع آب در گفت و گو با خبرنگار برنا اظهار داشت: با توجه به اینکه کشت شورورزی درون سرزمینی موجب تخریب آب و خاک خواهد شد این پروژه قرار است در کنار دریا عمان و خلیج فارس آغاز شود.

وی در خصوص ظرفیت‌های تولیدات کشاورزی و صنعتی در شورورزی گفت: با این روش کشت علوفه های مناسب برای تغذیه دام سبک و سنگین، نئوپان و چوب‌های فراوری شده و الوار تولید می شود. همجنین می‌توان با این روش برای تولید غیر مستقیم عسل و  محصولات دریایی مانند جلبک که مکمل غذایی دام و طیور هستند نیز استفاده کرد.

پورمقدم درباره استفاده مستقیم از تولیدات شورورزی در مواد غذای گفت: جلبک‌هایی با این روش تولید می‌شوند که در کشور های کره، آسیای شرقی، ژاپن و چینی به عنوان خوارک مورد استفاده قرار می گیرد که با تولید این گیاه ها می توان زمینه صادرات آن را به کشورهای دیگر ایجاد کرد.

کارشناس مدیریت منابع آب با بیان اینکه با کشت شورورزی باعث  کاهش واردات کود به کشور خواهد شد اظهار داشت: در حال حاضر کودهای جلبکی از کشور های آفریقای جنوبی، کانادا به کشور وارد می‌شود و با راه اندازی این نوع کشت در تولید این نوع گیاه خودکفا خواهیم شد.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز