اتحادیه اروپا پیش از تحریم روسیه دیزل مسکو را بارگیری می کنند

۱۴۰۱/۰۹/۲۳ - ۱۳:۲۲:۴۵
کد خبر: ۱۴۱۰۹۹۱
اتحادیه اروپا پیش از تحریم  روسیه دیزل مسکو را بارگیری می کنند
پیش‌بینی می‌شود که واردات سوخت روسیه در ماه دسامبر به بالاترین حد خود در شش سال اخیر برسد و روسیه بزرگترین تامین‌کننده منطقه باقی بماند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا، بلومبرگ روز چهارشنبه با استناد به داده های ارائه شده توسط Vortexa گزارش داد که اروپای غربی علیرغم تحریم های فرآورده های نفتی روسیه به ذخیره سازی سوخت دیزلی روسیه ادامه می دهد.

بر اساس داده ها، نزدیک به نیمی از واردات گازوئیل از طریق آب به اتحادیه اروپا و بریتانیا در 10 روز اول دسامبر از تاسیسات کشتیرانی روسیه بوده است. 

داده ها نشان می دهد که صادرات سوخت روسیه برای سه ماه متوالی در حال رشد بوده است.

در حالی که روسیه تنها کشوری نیست که سوخت از نوع گازوئیل منطقه را تامین می کند، محموله های عربستان سعودی، دومین تامین کننده بزرگ، تنها 300000 بشکه در روز در مقابل 750000 بشکه روسیه در دوره گزارش بوده است.

تحلیلگران می گویند که افزایش واردات گازوئیل از روسیه ممکن است ناشی از تمایل منطقه برای ذخیره سوخت پیش از تحریم محصولات نفتی روسیه باشد که قرار است در اوایل فوریه اجرایی شود. 

در حالی که داده ها نشان می دهد که محموله های سایر تامین کنندگان نیز در حال رشد بوده است، روسیه همچنان بزرگترین تامین کننده گازوئیل برای اروپای غربی است و کارشناسان می گویند ممکن است یافتن سریع جایگزینی برای بشکه های روسیه برای منطقه دشوار باشد.

مجموع واردات سوخت از نوع دیزل به اتحادیه اروپا و بریتانیا بیش از 16 میلیون بشکه بوده است. 

تحلیلگران می گویند که با این نرخ، کل واردات دیزل در ماه دسامبر به این منطقه ممکن است به دومین بالاترین میزان واردات حداقل از اوایل سال 2016 برسد.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز