بارش باران در ۸ استان کشور/ انباشت آلاینده‌های جوی در تهران، کرج، تبریز و مشهد

۱۴۰۱/۰۹/۲۴ - ۰۹:۲۱:۰۰
کد خبر: ۱۴۱۱۲۴۷
بارش باران در ۸ استان کشور/ انباشت آلاینده‌های جوی در تهران، کرج، تبریز و مشهد
کارشناس سازمان هواشناسی از بارش باران در ۸ استان کشور طی امروز خبر داد و گفت: بارش‌ها در ارتفاعات این مناطق به شکل برف خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز بارش‌ها در استان‌های خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، مناطق جنوب غرب اصفهان، شمال و غرب و شمال بوشهر ادامه دارد.

وی افزود: مناطقی از استان‌های ایلام، کرمانشاه و لرستان هم بارش باران را تجربه خواهند کرد. 

رفیعی خاطر نشان کرد: فردا در مناطقی از دامنه‌ها و ارتفاعات زاگرس مرکزی و جنوب کشور بارش باران ادامه می‌یابد و مناطقی از مرکز کشور و سواحل دریای خزر هم بارش پراکنده دارند.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: روز شنبه مناطق جنوبی کشور، استان کرمان، یزد و بخش‌هایی از مرکز کشور، سواحل خزر، ارتفاعات البرز و دامنه‌ها و ارتفاعات زاگرس مرکزی و جنوبی بارش دارند و تا روز دوشنبه بارش‌ها به تناوب در مناطقی از جنوب و جنوب غرب کشور ادامه می ‌یابد.

وی افزود: در ارتفاعات این مناطق نیز بارش‌ها به شکل برف خواهد بود.

رفیعی خاطر نشان کرد: با توجه به تداوم پایداری جو طی سه روز آینده در شهرهای صنعتی و پرجمعیت به ویژه تهران، کرج، تبریز و مشهد انباشت آلاینده‌های جوی وجود دارد و باید در این شهرها از تردد غیر ضروری در فضای باز خودداری شود.

کارشناس سازمان هواشناسی آب‌های خلیج فارس را از فردا تا روز یکشنبه مواج و متلاطم اعلام کرد و گفت: آسمان تهران کمی تا نیمه ابری و غبار آلود است و بیشینه دما به ۱۲ درجه بالای صفر و کمینه دما هم امروز ۴درجه بالای صفر شد که فردا به ۵ درجه می‌رسد.

به گفته رفیعی، شهرکرد با کمینه دمای ۶ درجه زیر صفر، زاهدان، بجنورد و کرمان با کمینه دمای منفی ۲ درجه و قم نیز با دمای ۱ درجه زیر صفر سردترین مناطق کشور بودند.

وی افزود: بندرعباس با بیشینه دمای ۲۹ درجه و بوشهر هم با بیشینه دمای ۵ درجه بالای صفر گرم‌ترین نقاط کشور شدند.

انتهای پیام/

نظر شما