زمستان سخت اروپا فرا رسیده

۱۴۰۱/۰۹/۲۵ - ۱۰:۰۳:۲۸
کد خبر: ۱۴۱۱۴۹۱
زمستان سخت اروپا فرا رسیده
طبق گزارش Bruegel، بعد از تحریم گازی ‎روسیه، کشورهای اروپایی مجبور شدند بیش از ۷۰۰ میلیارد یورو برای حمایت از مصرف‌کنندگان اروپایی هزینه کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ طبق گزارش Bruegel، بعد از تحریم گازی ‎روسیه، کشورهای اروپایی مجبور شدند بیش از ۷۰۰ میلیارد یورو برای حمایت از مصرف‌کنندگان اروپایی هزینه کنند.

 تازه این رقم جدای از خسارت وارد بر صنایع اروپاست که اخبار تعطیلی‌شان مدام به گوش می‌رسد.

در گروههای فیس بوکی اعتراضات به گرانی برق، در اسکاندیناوی، زنان و مادران با آه و ناله، با عکس‌انداختن از دمای اتاق می‌نویسند که کریسمس نزدیک است و من مادر تنها نمی توانم خانه ام را گرم کنم.‌‌ فرزند ده ساله ام دیروز به خانه آمده بود و می‌گفت مادر من در این خانه چه طور زندگی کنم. کریسمس نزدیک است و من دیگر نمی‌توانم کادویی برای بچه هایم بخرم چرا که هر چه در می آورم باید پول برق بدهم.

در آلمان قیمت برق برای هر کیلووات ساعت به ۸۰ سنت، در سوئد به ۹ کرون و در نروژ و فنلاند به ۸ کرون رسیده است. در فرانسه بحران برق باعث خاموش شدن سیستم های گرمایشی مدارس شده. در لهستان کارمندان حق‌ شارژ کردن گوشی های موبایلشان را ندارند. در آلمان هتل ها به مشتریان خود گفته اند باید دما را زیر ۱۵ درجه نگه دارند و تازه زمستان هنوز فرانرسیده است.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز