پایان مین روبی مسیر شلمچه - بصره برای تکمیل راهگذر ریلی

۱۴۰۱/۱۰/۰۳ - ۱۳:۴۳:۳۴
کد خبر: ۱۴۱۴۸۲۳
پایان مین روبی مسیر شلمچه - بصره برای تکمیل راهگذر ریلی
مدیر عامل شرکت راه آهن کشور از پایان مین روبی یک کیلومتر باقی مانده تا نقطه صفر مرزی با عراق در خاک کشور برای تکمیل راهگذر ریلی شلمچه - بصره خبر داد .

به گزارش خبرگزاری برنا؛ میعاد صالحی مدیر عامل شرکت راه آهن کشور گفت: بیش از ۸۰۰ مین در فاصله یک کیلومتری از نقطه موجود تا فنس عراق بود که در ماه گذشته (آذر) این مین‌ها از این مسیر خارج شدند و عملیات زیرسازی و روسازی و ریل گذاری انجام شده است.

صالحی افزود: در سفر اخیر نخست وزیر عراق به ایران، عملیاتی سازی مسیر شلمچه ـ بصره مطرح که با مذاکرات انجام شده؛ طرف‌های عراقی مصمم هستند که بتوانند ۱۶ کیلومتر از مسیر باقی مانده در این کریدور را برای تکمیل عملیات روسازی و مین روبی تحویل ایران دهند.

مدیر عامل شرکت راه آهن کشور گفت: در موضوع شلمچه - بصره پارسال تفاهمی با دولت عراق انجام شده بود، اما با توجه به شرایط سیاسی این کشور باید منتظر طرف عراقی میماندیم لذا اقداماتی که باید در ایران انجام میشد انجام شده است و منتظریم تا هفته‌های آتی برای مین روبی و زیرسازی و روسازی وارد خاک عراق شویم.

آقای صالحی گفت: یکی از اولویت‌ها در دولت رفع نواقص و قسمت‌ها و حفره‌هایی است که در شبکه ریلی شمال - جنوب و شرق - غرب و به ویژه حوزه‌های ترانزیتی شمال - جنوب؛ رشت -آستارا؛ زاهدان - چابهار وجود دارد.

صالحی افزود: درباره کریدور زاهدان - چابهار؛ قطعه نخست آن افتتاح شده و قطار‌های باری در حال تردد هستند و امیدواریم در هفته‌های آتی قطار مسافری هم افتتاح شود و از خاش به زاهدان هر روز و از خاش به تهران در ایام هفته با توجه به میزان تقاضا ان شاء الله تردد خواهیم داشت.

مدیر عامل شرکت راه آهن کشور گفت: پیگیر کریدور رشت - آستارا هستیم هم در ردیف بودجه هم در تهاتر نفت؛ بخشی از این طرح آغاز شده، اما نیازمند منابع مالی است.

صالحی با اشاره به افزایش ۵۰ درصدی جا به جایی مسافر گفت: با توجه به بهره وری که توانستیم در حوزه استفاده از واگن مسافری و افزایش تعداد لکوموتیو‌های مسافری گرم در مقایسه با پارسال در همین ایام داشته باشیم و با توجه به ایام پسا کرونا تلاش کردیم به نیاز مردم پاسخ دهیم و از مرزر ۲۱ میلیون نفر جا به جایی مسافر عبور کردیم و امیداوریم بتوانیم این روند را تا پایان سال حفظ کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز