عضو انجمن صنایع تولیدکنندگان سموم ایران

عدم ثبات نرخ ارز مهم ترین چالش تولید در کشور/ نمایشگاه نهاده های کشاورزی، میعادگاهی برای تولیدکنندگان و مصرف کنندگان

۱۴۰۱/۱۰/۱۷ - ۱۳:۰۱:۲۸
کد خبر: ۱۴۱۹۸۴۷
عدم ثبات نرخ ارز مهم ترین چالش تولید در کشور/ نمایشگاه نهاده های کشاورزی، میعادگاهی برای تولیدکنندگان و مصرف کنندگان
عضو انجمن صنایع تولیدکنندگان سموم ایران گفت: بخش عمده سموم مورد نیاز کشور در داخل تولید می شود، اما تولیدکنندگان با مشکلاتی از قبیل عدم ثبات نرخ ارز دست و پنجه نرم می کنند که این موضوع یکی از چالش های اساسی صنعت سموم به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری برنا، محمدرضا قاسم پور در خصوص وضعیت تولید سموم در کشور توضیح داد:  ظرفیت تولید حدود 98 درصد سموم مورد نیاز کشور در داخل وجود دارد و اگر سرمایه در گردش تولیدکنندگان با مشکل مواجه نشود، شاهد آن خواهیم بود که این تولیدات با ثبات بیشتری انجام می شود.
وی در ادامه گفت: مشکلاتی از قبیل عدم ثبات نرخ ارز و مشکلات بانکی، سرمایه در گردش تولیدکنندگان را با چالش رو به رو می کند.
وی همچنین در بیان برخی دیگر از مشکلات صنعت سموم تصریح کرد: عدم نظارت کافی و نبود سیستم توزیع مناسب برای رساندن محصولات به مصرف کنندگان، هم از نظر کمی و هم از نظر کیفی آسیب‌های جدی به محصولات وارد کرده و اگر این دو فاکتور مهم سامان دهی نشود رقابت سالم در بازار معنا نخواهد داشت.
این عضو انجمن صنایع تولیدکنندگان سموم ادامه داد: صدور مجوزها برای تولید و واردات سموم به صورت بی رویه و بدون کارشناسی اتفاق افتاده که این موضوع یکی دیگر از چالش های صنعت است.
قاسم پور درباره نیاز وارداتی کشور به سموم نیز تصریح کرد: بخش ناچیزی از نیاز کشور با واردات تامین می شود که اگر بخواهیم برای تولید آن سرمایه گذاری کنیم به دلیل مصرف پایین، توجیه اقتصادی نخواهد داشت.
عضو انجمن صنایع تولیدکنندگان سموم ایران در خصوص نهمین نمایشگاه تخصصی نهاده های دامی نیز اظهار کرد: نمایشگاه ها همیشه میعادگاه‌های برای برخورد تولیدکنندگان و مصرف کنندگان است و این نمایشگاه نیز می تواند مزایایی را برای صنعت و کشاورزی به همراه داشته باشد.
وی ادامه داد: متاسفانه در شرایط نامساعد جهانی قرار داریم و ممکن است چنین مسائلی نمایشگاه را تحت تاثیر قرار دهد، اما امیدواریم که بازخوردها از این رویداد مثبت باشد.
قاسم پور همچنین در پایان با تاکید بر این که تامین کنندگان سموم و نهاده های کشاورزی باید در یک مسیر قرار بگیرند، اظهار کرد: همگرایی تولیدکنندگان و واردکنندگان بدون شک می تواند به شکوفایی هر چه بیشتر این صنعت بیانجامد و امور مصرف کنندگان را نیز تسهیل کند؛ از این رو باید در این راستا گام های جدی برداشته شود.
لازم به ذکر است، نهمین دوره نمایشگاه تخصصی نهاده‌های کشاورزی «اگروپارس» برای اولین بار در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران در روزهای ۱۹ تا ۲۲ دی ماه برگزار می‌ شود.

انتهای پیام/

نظر شما