معاون دفتر هیات دولت: وقتی لایحه بودجه ایرادی ندارد عدم اعلام وصول آن بی معناست

۱۴۰۱/۱۰/۲۰ - ۱۵:۳۳:۲۸
کد خبر: ۱۴۲۱۲۱۸
معاون دفتر هیات دولت: وقتی لایحه بودجه ایرادی ندارد عدم اعلام وصول آن بی معناست
معاون امور دولت دفتر هیات دولت گفت: اگر لایحه بودجه ایراد داشته باشد مجلس آنرا اعلام وصول نمی کند ولی این لایحه دولت ایرادی ندارد و عدم اعلام وصول آن از سوی هیات رییسه مجلس بی معناست.

سید مجتبی حسینی پور معاون امور دولت دفتر هیات دولت در گفت وگو با خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری برنا درباره عدم اعلام وصول لایحه بودجه ۱۴۰۲ از سوی هیات رییسه مجلس ظهار داشت: با توجه به اینکه سیاست های کلی بودجه در شهریورماه ابلاغ شد و تکلیف قانونی دولت در ارسال لایحه بودجه به مجلس در آذرماه باید منطق را در زمان ارسال لایحه بودجه در نظر گرفته می شد و وقتی دولت آنرا تقدیم مجلس کرده چرا هیات رییسه آنرا اعلام وصول نکرده است؟

وی ادامه داد: قانون بودجه لزوما باید مبتنی بر برنامه پنج ساله توسعه باشد که این حرف از لحاظ منطقی درست است اما زمانی این قضیه مصداق صحت دارد که قانون برنامه ای وجود داشته و از قبل نوشته شده باشد. 

حسینی پور افزود: مطابق آئین نامه داخلی مجلس، هیات رئیس مجلس طرح ها و لوایحی که به مجلس ارسال شده را در همان جلسه یا دو جلسه بعد اعلام وصول می‌کنند البته این موضوع اختصاص به لوایح و طرح های نمایندگان نداشته و چنین تکلیفی برای هیات رئیسه و رئیس مجلس وجود ندارد. 

وی خاطرنشان کرد: اگر لایحه دولت ایراد داشته باشد اعلام وصول نخواهد شد و طبق فرایند بررسی و رسیدگی مجدد می شود.

حسینی پور در خصوص اعتراض نمایندگان مجلس به این موضوع گفت: نمایندگان می توانند در طی تذکرات آئین نامه به هیات رئیسه مجلس تذکراتی را اعلام کنند اما اطلاعی ندارم که آیا نمایندگان مجلس درباره چرایی عدم وصول لایحه بودجه تذکری دادند یا نه را خبری ندارم. 

انتهای پیام/

 
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز