لایحه بودجه ۱۴۰۲

سهم ۵۹ درصدی درآمدهای مالیات در منابع بودجه ۱۴۰۲

۱۴۰۱/۱۰/۲۱ - ۱۲:۲۴:۱۳
کد خبر: ۱۴۲۱۶۲۸
سهم ۵۹ درصدی درآمدهای مالیات در منابع بودجه ۱۴۰۲
در لایحه بودجه ۱۴۰۲، ۸۳۸ هزار و ۶۰۹ میلیارد تومان منابع حاصل از مالیات پیش‌بینی شده که سهم ۵۹ درصدی نسبت به کل منابع بودجه دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا، بر اساس لایحه بودجه ۱۴۰۲، درآمد مالیاتی حدود ۸۳۸ هزار و ۶۰۹ میلیارد تومان برای سال آینده پیش بینی شده است که در بخش استانی ۶۱۰ هزار میلیارد تومان و در بخش ملی ۲۲۸ هزار میلیارد تومان است.

در لایحه بودجه ۱۴۰۲، واگذاری دارایی‌های مالی به ارزش ۲۹۴ هزار میلیارد تومان پیش بینی شده که منابع حاصل از فروش و واگذاری انواع اوراق مالی و اسلامی ۱۸۵ هزار میلیارد تومان، منابع حاصل از دریافت اصل وام‌ها یک هزار و ۸۵۱ میلیارد تومان، منابع حاصل از واگذاری شرکت‌های دولتی ۱۰۶ هزار میلیارد تومان و منابع حاصل از برگشتی سال‌های قبل یک هزار و ۱۴۸ میلیارد تومان است.

سهم تملک دارایی‌های مالی ۲۰۱ هزار و ۷۸۰ میلیارد تومان است که شامل اعتبارات موضوع واگذاری سهام به ارزش سه هزار و ۷۸۳ میلیارد تومان، بازپرداخت اصل اوراق مالی ۱۷۳ هزار و ۵۰۸ میلیارد تومان، بازپرداخت اصل تسهیلات یک هزار و ۳۲۴ میلیارد تومان، تعهدات پرداخت نشده سال‌های قبل پنج هزار میلیارد تومان است.

سهم خالص دارایی‌های مالی نیز ۹۲ هزار و ۲۲۰ میلیارد تومان است.

 این لایحه دومین لایحه بودجه‌ای است که دولت سیزدهم تدوین و به مجلس تقدیم کرده است. بر اساس ماده واحده لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور از حیث منابع و مصارف افزون بر ۵۲ میلیون و ۶۱۶ هزار و ۹۶۵ میلیارد ریال است.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز